دولت های  مختلف مخالف تاسیس وزارت گردشگری  هستند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت های اصولگرا و اصلاح طلب همواره در مسیر تشکیل وزارت گردشگری سنگ اندازی کرده اند.

به گزارش کردپرس، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از استفاده تنها ۵ درصد از ظرفیت های توریسم سلامت، به خانه ملت گفت: هر چند تشکیل وزارت گردشگری می توانست در رفع مشکلات این حوزه موثر باشد اما متاسفانه دولت های اصولگرا و اصلاح طلب همواره در مسیر تشکیل و تحقق آن سنگ اندازی کرده اند.

رسول خضری افزود: گردشگری سلامت سه برابر توریسم عادی برای کشور درآمدزایی دارد، اما متاسفانه تنها یک سوم آن به حوزه درمان تعلق و دو سوم آن به حوزه حمل ونقل، اسکان و هتلینگ تعلق می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه صنعت توریسم سلامت در کشور به شدت مغفول مانده و در واقع مدیریت شده نیست در حالی که با توجه به وجود پزشکان توانا و حاذق، کیفیت بالای خدمات پزشکی، جاذبه های بالای سیاحتی و خدمات ارزان قیمت می توان درآمدزایی بالایی را داشته باشیم اما متاسفانه تاکنون در این مسیر موفق نبوده ایم.

وی فعالیت دلالان را یکی از مهمترین مشکلات گردشگری سلامت دانست و گفت: متاسفانه نبود مراکز معتبر مشخص در زمینه صنعت توریسم به مانعی برای حضور بیماران در کشور تبدیل شده و در واقع اغلب بیماران اطلاعات کافی در رابطه با نحوه سفر و چگونگی پیگیری درمان خود ندارند بنابراین وقتی وارد ایران می شوند سرگردان می شوند و دلالان ورود و از آنها به نفع خود درآمدزایی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: توریسم سلامت در کشور سیستم یکپارچه ایی ندارد. خدمات دهی نامناسب دلالان باعث کاهش ورود گردشگران سلامت به کشور می شود و از سویی آبروی حوزه نظام سلامت کشور را می برند بنابراین نیاز است وزارت بهداشت سازوکارها و تدابیری مناسبی را برای ایجاد سیستم یکپارچه گردشگری سلامت اتخاذ کند.

خضری با انتقاد از اینکه زیرساخت های هتلینگ برای جذب گردشگر سلامت در کشور مهیا نیست با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های درمانی و هتلینگ، گفت: جز هتل بیمارستان گاندی هیچ هتل بیمارستان مناسبی در کشور نداریم که بتوان به گردشگران سلامت خدمات رسانی کرد و متاسفانه همچنان با وجود ظرفیت های بی بدیل هنوز صنعت توریسم سلامت در کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بازنگری در قوانین حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت: هر چند تشکیل وزارت گردشگری می تواند در بهبود وضعیت گردشگری موثر باشد اما متاسفانه دولت های اصلاح طلب و اصولگرا مخالف وزارت گردشگری بوده و هستند و همواره در مسیر تحقق آن سنگ اندازی کرده اند در حالی که اقلیم کردستان عراق با جمعیت 5 تا 6 میلیونی وزارت گردشگری دارد.

کد خبر 107999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha