مهمترین تحولات روز یکشنبه 11/1/1398 در ترکیه

  • وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: عملیات هوایی موسوم به عملیات «چنگال» علیه PKK آغاز شده است

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که به منطقه صفر مرزی در جنوب استان شانلی اورفا سفر کرده است در اظهاراتی گفت: از ساعت 04:00 روز 30 مارس 2019 عملیاتی را تحت عنوان "عملیات هوایی چنگال" علیه قرارگاه ها و مواضع PKK در تمام مناطق تحت کنترل این گروه در شمال عراق به خصوص در قندیل آغاز کرده ایم.

  • حمله به مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه یک کشته و یک زخمی به جا گذاشت

در اثر حمله خمپاره ای به مواضع ارتش ترکیه در منطقه ملکیه واقع در منطقه حد فاصل اعزاز – عفرین، یک نیروی نظامی ارتش ترکیه کشته و یک تن دیگر مجروح شد.

  • حمله پلیس ترکیه به یک حوزه رأی گیری در شهر کردنشین ارجیش و دستگیری اعضای HDP در این حوزه

نیروهای پلیس ترکیه با حمله به یک حوزه رأی گیری در مدرسه سلویخان محله یشیل اوا از شهر ارجیش استان وان، اعضای حزب کُردی دموکراتیک خلق ها (HDP) را که در این شهر اکثریت آراء را در دست دارند، دستگیر کردند.

  • اولین اظهارات اردوغان بعد از شمارش بخش قابل توجهی از صندوق های رأی: برادران کُرد من اراده خود را تسلیم گروه های تروریستی نکرده اند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در پی برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه و خوانده شدن بیش از 80 درصد صندوق های رأی به صورت زنده سخنرانی می کرد طی اظهاراتی با اشاره به نتایج به دست آمده تا این لحظه عنوان کرد: برادران کُرد من اراده خود را تسلیم گروه های تروریستی نکرده اند.

  • اکرم امام اوغلو رقیب بینالی یلدریم در استانبول: حق کسی را نمی خورم و نمی گذارم حقم خورده شود/ اعلام پیروزی ییلدیریم پیش از اتمام قرائت تمام آراء پسندیده نیست

اکرم امام اوغلو، نامزد ائتلاف ملت در کلانشهر استانبول در اظهاراتی با اشاره به نتایج ارائه شده از انتخابات در استانبول گفت: من حق کسی را نمی خورم و نمی گذارم حقم هم خورده شود. اظهارات ییلدیریم مبنی بر این که در استانبول پیروز شدیم کار پسندیده ای نبود و بهتر است منتظر اتمام روند باشد.

  • کمال قلیچدار اوغلو: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم امام اوغلو در استانبول پیروز شده است/ 48 ساعت هیچ کس صندوق های رای را ترک نکند

کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نتایج اولیه به دست آمده در انتخابات شهرداری ها گفت: بر اساس اطلاعاتی که در دست ما است امام اوغلو در استانبول پیروز شده است. از اینجا به تمام دوستان خود در استانبول اعلام می کنم، 48 ساعت هیچ کس نخواهد خوابید. صندوق های رای را ترک نکنید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha