لغو مجازات اعدام در ترکیه اشتباه بود

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: ما یک اشتباه کردیم و مجازات اعدام را برداشتیم. به نظر من این یک اقدام اشتباه بود.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه هابرترک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در راستای تبلیغات انتخاباتی به استان زونگولداغ سفر کرده است در سخنرانی خود در میتینگ حزب عدالت و توسعه (AKP) در این شهر گفت: ما یک اشتباه کردیم و مجازات اعدام را برداشتیم. به نظر من این یک اقدام اشتباه بود. در زندان ها مراقبت کردن از کسانی که در شب 15 جولای شهروندان ما را کشتند اشتباه است. رسیدگی کردن به کسانی که پلیس ما را کشته اند، حتی اگر در زندان هم باشند و حتی اگر محکوم به حبس ابد هم شده باشند، برای من سنگین است. اگر پارلمان تصمیمی در راستای برگرداندن مجازات اعدام به قوانین جزایی ترکیه اتخاذ کند، من نیز آن را تأیید خواهم کرد.

اردوغان در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز گفت: این آدم کُرد هم نیست. فریبکار است، فریبکار. کردها برادران من هستند. ما به هیچ عنوان هیچ تبعیضی قائل نیستیم ولی اینان تبعیض گرا هستند. هیچ کس نمی تواند در راه رسیدن ما به اهداف 2023 مانع ایجاد کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha