هشدارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو و منزل

سرویس کردستان- سرقت از خودروها و منازل این روزها افزایش قابل توجهی داشته است که برای پیشگیری از آن باید همواره توصیه های پلیس را جدی گرفت.

به گزارش کردپرس، توصیه های ضروری پلیس برای در امان ماندن از سرقت خودرو را در ادامه این گزارش می خوانید: حتما پیش از هر اقدامی، خودروی خود را بیمه بدنه کنید تا در صورت سرقت، بخشی از خسارت‌های شما جبران شود. اما بهتر است خودروی خود را در محل خلوت و تاریک پارک نکنید و اغلب از پارکینگ عمومی استفاده کنید. هنگام ترک خودرو دقت کنید درها و شیشه‌ها کاملا بسته باشد و از قرار دادن اسناد معتبر، مدارک اتومبیل شامل بیمه بدنه، کارت، سند، پروانه تاکسیرانی یا اسناد دیگر و اشیای قابل توجه و قیمتی در داخل خودرو خودداری کنید. برخی خودروها هم به علت ضعف سیستم زاپاس، بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند. اگر خودرویی از این نوع دارید زاپاس‌بند مناسبی به آن نصب کنید و اگر این برایتان مقدور نیست، به محض پارک خودرو زاپاس را به منزل ببرید و از گذاشتن آن در صندوق عقب خودداری کنید. اتومبیل خود را با موتور روشن حتی برای لحظه‌ای ترک نکنید مراقب باشید هیچ‌گاه به اعتبار این‌که کودکی در خودرو نشسته، اتومبیل روشن را ترک نکنید. همچنین هنگام تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن می‌رود، مراقب باشید و خودرو را رها نکنید. در صورتی که قصد دارید وسیله نقلیه‌تان را با چاپ آگهی به فروش برسانید، اجازه ندهید خریدار به بهانه امتحان به تنهایی سوار خودرو شود. خودرو خود را به وسائل ایمنی از قبیل سوئیچ مخفی، آژیر خطر (دزدگیر، سیستم هشداردهنده) مجهز کنید. رانندگان از پذیرفتن مواد خوراکی از سوی مسافرانی که نسبت به آنان شناخت ندارند خودداری کنند.

رانندگان برون شهری نسبت به تعیین مسیرهای فرعی و خلوت از سوی مسافران دقت بیشتری داشته باشند. در صورتی که در مسیرهای خلوت و تاریک افرادی تقاضای بنزین با کمک به تعمیر ماشین می کنند، دقت بیشتری شود. نسبت به سوار کردن زنان تنها در مسیرهای خلوت دقت بیشتری شود، شاید آن فرد طعمه سارقان باشد. از سپردن اتومبیل به دیگران خودداری کرده و سوئیچ خود را در دسترس همگان قرار ندهید. اگر اتومبیل خود را هل می دهید اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند. در صندوق عقب را به قفل سوئیچی مجهز کنید. چنانچه اتومبیل خود را به منظور گرم شدن و سایر موارد روشن می کنید مواظب باشید که آن را به حال خود رها نکنید. چنانچه از افراد ناشناس و غیر مطمئن اتومبیل خریداری کردید نسبت به تعویض قفل در‌ها و تجهیزات ایمنی آن اقدام نمایید.

روش پیشگیری از سرقت در منازل

همچنین با توجه به اینکه میزان سرقت از منازل در ایام تعطیلات نوروز بیشتر از روزهای دیگر سال می‌شود، در این گزارش می توانید با توصیه های پلیس برای پیشگیری از سرقت منازل هم آشنا شوید:

منزل را به سیتم‌های امنیتی هشدار دهنده در زمان سرقت مجهز کنید. منزل خود را به افراد مطمئن و امین در محل بسپارید و از بستگان و آشنایان قابل اعتماد بخواهید که به صورت مستمر از منزل شما سرکشی کند. طلا، جواهرات و وجوهات نقد خود را به صندوق امانات بانک­ها بسپارید و از همراه بردن زیورآلات، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک غیر ضرور خودداری کنید. از تایمر جهت روشنایی منازل در شب استفاده کنید چرا که خاموش کردن تمامی چراغ‌ها و اطمینان سارقان از خالی بودن منزل خود زمینه سازی برای سرقت است. از دادن کلید به افراد غیر مطمئن، شرکت‌ها و کارگرانی که جهت تعمیر مراجعه می­کنند، خودداری کنید.
بر روی نورگیر و پنجره­ها بالاخص در طبقات همکف و مسیر لوله­‌های گاز حفاظ نصب کنید و از قفل­های محکم و استاندارد برای در منازل استفاده کنید. اگر در یک مجتمع چند واحدی زندگی می‌کنید به نحوی برنامه ریزی کنید که کل ساختمان به یکباره خالی از سکنه نباشد. در مجتمع‌های مسکونی در زمان بکارگیری از نیروهای خدماتی (مستخدم) در انتخاب افراد دقت و تحقیق شود و از شرکت‌های معتبر نیرو درخواست شود.
در مجتمع‌های مسکونی برای ممانعت از ورود مجرمان به داخل ساختمان و پیشگیری از سرقت یک نگهبان به کار گیرید. از قرار دادن کلید ورودی ساختمان و آپارتمان در محل­‌های خاص مثل جاکفشی و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری شود. هرگز دارایی و موجودی اقلام با ارزش خود را نزد افراد بیگانه بیان نکنید. اسناد و اشیاء گران بها و طلاجات بستگان جهت نگهداری در یک محل خاص و یا منزل پذیرش نکنید.

کد خبر 107470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha