صدور حکم اعدام برای تبعه بلژیک در عراق به اتهام عضویت در داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دادگاه جرائم عراق، یک شهروند تبعه بلژیک در این کشور را به اتهام عضویت در گروه داعش به اعدام محکوم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، دادگاه جرائم عراق یک شهروند تبعه بلژیک را به نام بلال مرشوحیه 23 ساله به اتهام عضویت در داعش و دست داشتن در جنایات این گروه به اعدام محکوم کرد.

دادگاه طی جلسه یک ساعته با استناد به مدارکی که به امضای متهم رسیده و نیز ویدیویی که در آن به عضویت در داعش و مشارکت در اقدامات این گروه اعتراف می کند و نیز ویدیوهای دیگری که از گوشی همراه وی به دست آمده، گناهکار شناخت.

طبق خبر وی در یکی از ویدیوها در حالی که سلاح در دست دارد، نوزاد شیرخواره خود را نیز تهدید می کند.

مرشوحیه ضمن رد این اتهامات خواستار انتقال به بلژیک و دادگاهی شدن در این کشور شده بود؛ اما دادگاه مدارک گناهکار بودن وی را معتبر و غیرقابل انکار دانست.

این عضو داعش، توسط نیروهای عراقی دستگیر شده و در هنگام محاکمه از حق داشتن وکیل و نیز مترجم انگلیسی زبان برخوردار بوده است.

شمار بسیاری از عناصر خارجی داعش نیز در زندان های عراق، در انتظار دادگاهی به سر برده و احتمال می رود که دادگاه عراق برای آنان نیز حکم اعدام صادر کند.

پیشتر مقامات عراقی با اشاره به اینکه شمار بسیاری از عناصر خارجی داعش توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شده اند، اعلام کردند که کشورهای اروپایی و آمریکایی حاضر به تحویل گرفتن این افراد نبوده و تابعیت شماری از آنان را نیز لغو کرده اند.

کد خبر 107460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha