5 وزارتخانه دولت جدید اقلیم کردستان به اتحادیه میهنی می‌رسد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع سیاسی تاکید کرد که پنج وزارتخانه دولت جدید اقلیم کردستان سهم اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود.

به گزارش کردپرس، یک منبع سیاسی صبح امروز (دوشنبه) در گفت و گو با موازین نیوز اعلام کرد که حزب دمکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان (یه‌کیتی) در پایان هفته جاری یک نشست را برای تعیین سرنوشت مسئله تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان و تقسیم مناصب برگزار می کنند.

منبع مذکور در این باره اظهار داشت: اتحادیه میهنی در دولت جدید اقلیم کردستان پنج وزارتخانه به همراه مناصب مشاور و قائم مقام شماری دیگر از وزارتخانه ها و دبیر هیئت دولت را به دست می آورد.

به گفته این منبع سیاسی که نام وی فاش نشده، وزارتخانه های پیشمرگ، آموزش عالی و بهداشت به همراه دو وزارتخانه خدماتی، سهم اتحادیه میهنی از دولت جدید اقلیم کردستان خواهد بود.

این در حالی است که دو حزب اصلی اقلیم کردستان هفته گذشته یک توافقنامه را در رابطه با مشارکت اتحادیه میهنی در جلسات پارلمان اقلیم، منصب وزیر دادگستری در دولت فدرال عراق و همچنین منصب استاندار استان نفت خیز و مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور به امضا رساندند.

کد خبر 107003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha