امروز و فردا است که عملیات منبج را آغاز کنیم

سرویس ترکیه - فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله منبج عنوان کرد: امروز و فردا است که عملیات منبج را آغاز کنیم. ما حرف زده ایم و به آن عمل خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تأسیس منطقه امن در شمال سوریه گفت: زمانی که ترکیه از ایجاد منطقه امن در شمال سوریه سخن می گوید به هیچ عنوان منظورمان این نیست که برخی به اینجا آمده و هر آنچه را که خود می دانند به نفع خودشان است و شرایطی را که تصور می کنند درست است، به اجرا بگذارند. برای ترکیه منطقه امن به این معنی است که هیچ کس، هیچ قدرتی و هیچ گروه تروریستی، هر کس که باشد نخواهد توانست برای ترکیه تهدیدی به حساب آید. ترکیه در جنوب 911 کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد. عملیات سپر فرات و شاخه زیتون ترکیه در شمال سوریه به دلیل احساس تهدید علیه ترکیه آغاز شد و در آنجا یک منطقه امن تأسیس شد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: منبج و شرق فرات برای ترکیه یک تهدید امنیتی به حساب می آید. ما به هیچ عنوان به هیچ فعالیتی در طول مرزهایمان که تهدید امنیتی برای ترکیه به حساب آید اجازه نخواهیم داد. به همین خاطر است که می گوییم اگر چنین چیزی صورت بگیرد یک شب ناگهانی خواهیم آمد. ما این را انجام خواهیم داد. در منبج انجام خواهیم داد. نامش را هر چه می گذارید بگذارید؛ PKK و یا YPG. نامشان را هر چه بگذارند و به هر رنگی که درآیند ما گروه های تروریستی را از چشمانشان می شناسیم. انشاالله امروز و فردا است که عملیات ها را نیز آغاز خواهیم کرد. ما حرف زده ایم و به آن عمل خواهیم کرد. شرایط هر چه باشد این تروریست ها از اینجا [منبج] خارج خواهند شد. به هر قیمتی که شده خارج خواهند شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha