ایاد علاوی: عراق برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نایب رئیس شورای روابط عربی و بین المللی ضمن درخواست از دولت عراق برای تلاش در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، نسبت به راه اندازی جنگ دیگری در منطقه هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، ایاد علاوی، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف الوطنیه که به عنوان نایب رئیس شورای روابط عربی و بین المللی نیز فعالیت می کند، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری در شهر بغداد از دولت کشورش درخواست کرد تا در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا فعالیت کند.

علاوی در این کنفرانس خبری مشترک به همراه عمرو موسی، وزیر امور خارجه اسبق مصر و دبیرکل اسبق اتحادیه عرب، امین الجمیل، رئیس جمهوری اسبق لبنان، فواد السنیوره، نخست وزیر اسبق این کشور و طاهر المصری، نخست وزیر اسبق اردن به عنوان اعضای شورای روابط عربی و بین المللی که شخصیت هایی از کشورهای مختلف از مراکش گرفته تا یمن در آن عضویت دارند، در این باره اظهار داشت: تنش میان ایران و آمریکا وجود دارد و از دولت (عراق) می خواهیم برای کاهش شدت تنش دخالت کند و نقش واقعی خود را ایفا کند.

نخست وزیر اسبق عراق ضمن هشدار به دولتمردان آمریکا نسبت به این که در منطقه، جایی برای جنگ دیگری وجود ندارد، خاطر نشان ساخت: عراق نمی خواهد همچنان مرکز کشمکش بین المللی و منطقه ای باشد.

علاوی ضمن تاکید بر این که منطقه با شرایط دشوار، تنش های مختلف و جنگ روبرو است و هر چیزی که بر یکی از کشورهای آن تاثیر بگذارد نیز بر کشورهای دیگر تاثیر می گذارد، همچنین تصریح کرد: از دولت عراق درخواست کردم مسئله نسل سوم داعش و تروریسم را بررسی کند جایی که برخی کشورها نیز به وجود چنین نسلی اذعان کرده اند.

کد خبر 106782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha