سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد دلاری روسیه در بخش نفت و گاز عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سفیر روسیه در بغداد از سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد دلاری کشورش در بخش نفت و گاز عراق و برنامه ریزی شرکت های روسی برای افزایش این مبلغ خبر داد.

به گزارش کردپرس، ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک کشورش اظهار داشت: مجموع سرمایه گذاری های روسیه در بخش نفت و گاز عراق بیشتر از 10 میلیارد دلار است و آن چنان که من اطلاع دارم، شرکت های روسی قصد ندارند در این حجم از سرمایه گذاری متوقف شوند.

ماکسیموف ضمن اعلام این که "لوک اویل" به عنوان دومین شرکت بزرگ نفت و گاز در روسیه به اجرای پروژه "بلوک 10" در عراق ادامه می دهد و پروژه فاز دوم میدان نفتی "غرب قرنه" در غرب شهر بصره را نیز اجرا می کند که استخراج نفت از آن در ماه مارس 2014 میلادی آغاز شده، تاکید کرد که "گازپروم نفت" نیز به عنوان چهارمین شرکت بزرگ نفت و گاز کشورش در اجرای پروژه میدان نفتی "بدره" در استان واسط مشارکت دارد.

سفیر روسیه در عراق در پایان نیز تصریح کرد: شرکت های روسی در برنامه های آینده خود امکان مشارکت به عنوان گرداننده پروژه های توسعه دیگر میدان های هیدروکربوری (ذخایر زیرزمینی نفت خام و گاز طبیعی) عراق را بررسی می کنند.

کد خبر 106236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha