دمیرتاش بار دیگر به زندان محکوم شد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش به اتهام تهدید مسئولان دولتی به تحمل 2 سال و نیم زندان محکوم شد.

به گزارش کردپرس، جلسه رسیدگی به پرونده صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به اتهام توهین به "یوکسل قوجامان" دادستان عمومی سابق آنکارا، و حمله لفظی به مقامات دولتی، در دادگاه 25 کیفری برگزار شد.

دمیرتاش در دفاعیات طولانی خود که در سایت رسمی HDP منتشر شده است با اشاره به فساد در درون دستگاه دولت گفت:« فساد درون حکومت افشا شد، و حکومت باید به زودی در پیشگاه ملت پاسخ دهد. حکومت قصد دارد با حمله به مخالفانش قدرت خود را حفظ کند.»

او با اشاره به این که نهاد قضائی در ترکیه تحت امر حزب حاکم است گفت: «نهاد قضائی به طور سوگیرانه در پرونده ای که من از دو حزب ائتلاف حاکم انتقاد کردم دخالت کرد. دادستان یوکسل قوجامان با به کارگیری یک دادستان دیگر متن کیفرخواست علیه من را از متن دفاعیات من در پرونده ای که خودش در آن بود، نوشته است.»

رهبر سابق HDP گفت: «اگر یک عضو ارشد نهاد قضائی و یک عضو ارشد قوه مجریه با هم دیدار و گفتگو داشته باشند باید دلیل این را برای مردم روشن کنند. تصاویر مشترکی از دادستان ارشدی که بر علیه من پرونده تشکیل داده است با سران حزب عدالت و توسعه (AKP) وجود دارد. ایشان پس از ازدواج به جای دستبوسی پدر و مادرش به دست بوسی (رجب طیب) اردوغان رفته است. اردوغان مادر اوست یا پدرش؟ دادستان ارشد تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر می کند تا به همه اعلام کند که چه کسی است و با چه کسانی در ارتباط است.»

دمیرتاش در آخر با بیان این که اگر دادگاه به وظیفه وجدانی خود عمل کند تنها کاری که باید بکند برائت او است از دادگاه خواست تا حکم بر تبرئه او بدهد.

همچنین بنا بر خبر گازته دیوار، هادی جین، لوند کانات، و ماهسونی کارامان سه تن از وکلای دمیرتاش در این دادگاه به دفاع از او پرداختند.

لوند کانات با اشاره به این که با نظر دادستانی پیرامون پرونده مواق نیستند گفت: «تمام پرونده های تشکیل شده بر علیه دمیرتاش و دوستانش نمونه های روند ضد قانون است.» کانات از دادگاه خواستار تبرئه دمیرتاش شد.

ماهسونی کارامان وکیل دیگر دمیرتاش با اشاره به این که دادگاه نباید به این پرونده می پرداخت گفت: «این کار به ترکیه آسیب می زند. ما می خواهیم که این مسئله کمدی-تراژدی را به پایان برسانید.»

در نهایت دادگاه به اتهام هدف قرار دادن مسئولان دولتی که در حال مبارزه با تروریسم هستند، دمیرتاش را به تحمل 2 سال و 6 ماه دیگر زندان محکوم کرد.

کد خبر 10592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha