فاز دوم پایانه مرزی رازی در خوی کلنگ زنی شد

سرویس آذربایجان غربی- فاز دوم عملیات اجرایی نزدیکترین پایانه مرزی ایران به اروپا با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد .

به گزارش کردپرس، امروز جمعه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بهره برداری از ۲۴ طرح در بخش راه و پایانه های مرزی آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

در این آیین حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و همزمان با بهره برداری از این طرح ها ۱۸ هزار مترمربع ساخت و ساز در حوزه پایانه های مرزی آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت پایانه خوی – رازی تصریح کرد: تلاش می کنیم جاده خوی- قطور و پایانه خوی - رازی را تا پایان کار دولت تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

حسن نیا افزود: پایانه رازی با توجه به اینکه نزدیکترین مسیر ارتباطی کشور به ترکیه و اروپا است و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این مسیر تردد می کنند از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است ، این مسیرفعلا مسیر تردد مسافر است سعی می کنیم در آینده نزدیک به مسیر ترانزیت کالانیز تبدیل شود .

در ادامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه با ۳ کشور مرز مشترک دارد و سالانه حدود ۴ میلیون مسافر از پایانه های استان تردد دارند . سالیانه ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی پایانه های مرزی استان هزینه می شود.

شکری در خصوص پایانه مرز رازی خوی اظهار داشت: فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی رازی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال احداث شده است و برای احداث و تکمیل این پایانه مرزی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه پایانه مرز رازی خوی از فعالترین پایانه های مرزی کشور است عنوان کرد: امروز همزمان با بهره برداری فاز اول این طرح فاز دوم پایانه در مساحتی به متراز ۱۸ هزار مترمربع نیز کلنگ زنی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد: پایانه مرزی رازی مهمترین گذر برای تردد مسافران بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به شمار می رود و باید تمام تلاش خود را برای تسهیل تردد مسافران و کیفی سازی خدمات بکار گیریم.

به گزارش کردپرس، فاز اول پایانه بزرگ رازی، در سال ۹۶ کلنگ زنی و فاز دوم هم امروز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در مساحت ۱8 هزار متر مربع و در مدت ۱۸ ماه اجرایی می شود .

کد خبر 105235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha