مجوز واردات 160 قلم کالا از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی به زودی صادر می شود

سرویس آذربایجان غربی_ نماینده پیرانشهر و سردشت گفت: مجوز واردات 160 قلم کالا از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی به زودی صادر می شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته و رایزنی های لازم با مسئولان مربوطه مجوز واردات 160 قلم کالا از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی در روزهای آتی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در هیات دولت تصویب شده و به زودی جهت اجرا توسط معاون اول رییس جمهوری به گمرکات سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس در ادامه سخنان یادآور شد؛ این 160 قلم کالا شامل 47 گروه کالایی بوده که برای برخی از این کالاها معافیت 70 درصد برای واردات در نظر گرفته شده است و اجرای آن می تواند موجب رونق چشمگیر فعالیت در مناطق مرزی از جمله پیرانشهر و سردشت شود.

شایان ذکر است که پس از مسدود شدن معابر کولبری در مناطق مرزی پیرانشهر و سردشت دولت اقدام به واگذاری کارت الکترونیک تجاری مرزنشینان کرد اما متأسفانه عملاً بعلت ممنوعیت واردات انواع کالا از طریق معابر مرزی کارت های واگذار شده هیچ گونه سود و منفعتی برای ساکنان مناطق مرزی نداشته اند و صاحبان کارت های مذکور بارها از مسئولان مربوطه خواستار صدور مجور واردات کالا بوده اند که تا کنون عملی نشده است.

کد خبر 105204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha