افتتاح طرح گازرسانی روستایی در مهاباد حاشیه ساز شد

سرویس آذربایجان غربی- طرح گازرسانی به روستای «کهریزه شیخان» از توابع مهاباد در ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حواشی زیاد افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، مطابق برنامه ی ارائه شده ایام دهه فجر امسال، ششمین روز آن به افتتاح تصفیه خانه مهاباد اختصاص یافت و مقرر شده بود تا ریاست جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس این طرح ملی را به بهره برداری برسانند.

افتتاح تصفیه خانه مهاباد دوباره به تعویق افتاد

طرحی که شهروندان مهابادی دیر زمانی است منتظر افتتاح آن هستند پیش از این قرار بود که تصفیه خانه مهاباد امسال و در هفته دولت به بهره برداری برسد اما به دلایلی که معلوم نشد، افتتاح این طرح به دهه فجر سال جاری معوق شد. اما در ششمین روز دهه فجر نیز خبری از افتتاح تصفیه خانه مهاباد نبود و به جای آن برنامه گازرسانی روستای کهریزه شیخان در دستور کار مسئولین قرار گرفت که آن هم خالی از حاشیه نبوده است.

مقرر شده بود تا این طرح با حضور "پیمان آرامون" معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و مدیرکل شهری و امور روستایی استانداری انجام بگیرد.

یک افتتاح و چند حاشیه

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا، مراسم امام جماعت روستای کهریزه شیخان ضمن خوشامدگویی به میهمانان از رسانه ها خواست این واقعیت را به روشنی بیان کنند که تنها گازرسانی به مسجد روستا انجام شده و لوله کشی و علمک گذاری در روستا صورت نگرفته است.

پس از این سخنان سرانجام تنها یک شعله گاز مسجد روستای کهریزه شیخان روشن شد و به قول معروف افتتاح شد و این در حالی بود که سیستم گرمایشی این مسجد همان بخاری نفتی بود.

این امر با واکنش میهمانان روبرو شد و فرماندار و امام جمعه مهاباد از مسوولان شرکت گاز خواستند که در اولین فرصت کار گازرسانی به این روستا را به پایان برسانند.

مسوول شرکت گاز مهاباد در پاسخ سوال خبرنگاران در خصوص جزییات پروژه های گازرسانی روستایی در این شهرستان نیز گفت: مجاز به بیان هیچ مطلبی در خصوص این پروژه نیستند و اگر سوالی دارند باید با روابط عمومی شرکت گاز استان هماهنگ شوند.

در ادامه استعفای دسته جمعه شورای اسلامی روستای کهریزک شیخان و چهار روستای اطراف آن به خاطر اعتراض به بهره برداری از یک معدن سنگ توسط شرکت بخش خصوصی و عدم توجه به زیرساخت های راه آسفالت این روستا که به تازگی به بهره برداری رسیده بود، اتفاق افتاد.

حواشی افتتاح گازرسانی روستای کهریزه شیخان، از زبان بخشدار بخش مرکزی

بخشدار بخش مرکزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس در خصوص حواشی مراسم افتتاح طرح گازرسانی روستای کهریزه شیخان گفت: روند واگذاری کنتور گاز به متقاضیان زمان بر است، اما معمولا روند افتتاح گازرسانی به روستاها به این نحو است که گاز مسجد روستا به صورت پایلوت افتتاح می شود و قرار نیست تا افتتاح طرح گازرسانی به بعد از واگذاری کنتور گاز به تک تک خانه ها انجام بگیرد.

سلیمان پاکزاد تاکید کرد: روند واگذاری انشعبات توسط اداره گاز و بر اساس درخواست های انجام گرفته، امکانات و تعداد کنتورهای موجود در شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی 87 روستا وجود دارد، گفت: در حال حاضر33 روستای بخش مرکزی گازرسانی شده اند و مابقی در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارند. در سال 98 هم منطقه آختاچی غربی که شامل 31 روستای است از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و موازانه عدالت در توزیع خدمات دولتی با این طرح در بخش مرکزی برقرار خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی با اشاره به اینکه استعفای اعضای شورای روستای کهریزه شیخان صحت ندارد، تصریح کرد: اعتراض امروز اعضای شورای اسلامی روستا کهریزه شیخان نسبت به نابودی جاده روستایی به خاطر فعالیت معدن نزدیک این روستا است. اما این افراد استعفا نداده اند بلکه تنها اعتراض داشتند که در صورت عدم رفع این مسئله استعفا می دهند.

پاکزاد ادامه داد: روستاییان بیان کردند که این جاده تنها راه ارتباطی این روستا به شهر است. از این رو طی با توجه ورود نماینده و فرماندار محترم شهرستان به این مسئله در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این مسئله را به نحو احسن برطرف نماییم.

وی تاکید کرد: ما با استعفای اعضای شورا موافق نیستیم چرا که آنها نماینده مردم هستند و بخشداری نیز در خدمت مردم است.

کد خبر 105140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha