فردا قهرمانان کشتی11کشور جهان در کرمانشاه روی تشک می روند

سرویس کرمانشاه - رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه گفت: در جام بین المللی جهان پهلوان تختی که به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود ده تیم خارجی متشکل از کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه، گرجستان، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، هلند، مجارستان و سریلانکا شرکت دارند .

حضور همه‌ی اعضای تیم ملی در جام

محمد حسین محبی در گفتگو با خبرنگار کردپرس، با بیان اینکه همه‌ی کشتی‌گیران و قهرمانان تیم ملی ایران در این جام شرکت خواهند کرد، افزود: از تیم ملی کشتی ایران حدود ۷۲ نفر در این مسابقات کشتی خواهند گرفت و تنها حدود ۵ نفر که به مسابقات دانکلوف _ بلغارستان اعزام خواهند شد حضور نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که در یک مسابقه بین المللی ۱۲ کشتی گیر کرمانشاهی و دو مربی شرکت می‌کنند، عنوان کرد: شش نفر از این دوازده کشتی‌گیر از خود فدراسیون به صورت مستقیم سهمیه حضور دریافت کرده اند و مستقیماً وارد مسابقات می‌شوند و به دلیل اینکه کرمانشاه میزبان مسابقه بین المللی جام تختی می باشد با پیگیری‌های فراوان به کرمانشاه ۶ سهمیه داده شد.

وی بیان کرد: حضور این تعداد از کشتی گیران تیم ملی و قهرمان کشور و ... به دلیل این است که از تیم ایران در یک وزن ممکن است ۵ کشتی گیر و در وزن دیگر ۱۰ کشتی گیر به روی تشک بروند.

جام تختی انگیزه ای قوی برای کشتی گیران

محبی خاطر نشان کرد: میزبانی مسابقات بین المللی جام تختی و چنین مسابقاتی از این دست، انگیزه مضاعفی برای دیگر کشتی‌گیران در همه رده های سنی خواهد بود.

وی افزود: کشتی گیران کرمانشاهی در 6 وزنی که به دلیل میزبانی سهمیه گرفته اند در این مسابقات محک خوبی خواهند خورد.

محبی یادآور شد: تمامی کشتی گیران اعم از کرمانشاهی و غیر کرمانشاهی همگی در قالب تیم ایران در مسابقات حضور دارند.

منافع میزبانی برای کرمانشاه

محمد حسین محبی در خصوص هزینه های میزبانی جام تختی برای کرمانشاه و نحوه‌ی تأمین آن بیان کرد: هر مخارجی که وجود داشته باشد در داخل استان هزینه خواهد شد. استاندار محترم اعتباراتی برای برگزاری جام تخصیصی داده اند. این میزبانی در همه جوانب به نفع استان خواهد بود.

محبی با اشاره به اینکه کرمانشاه برای چهارمین بار است که میزبان جام تختی می شود، اظهار کرد: تیم ملی ایران همیشه عنوان قهرمانی این جام را کسب نموده است.

محمد حسین محبی در خصوص اهمیت برگزاری این مسابقات در استان و منافع آن گفت: قطعاً با شرکت ۱۰ تیم خارجی از کشورهای جهان و صاحب نام کشتی در این جام، نام کرمانشاه بر سر زبان‌ها خواهد افتاد و قطعاً این تیم‌ها همراهانی خواهند داشت. همچنین از استان های دیگر خصوصاً استان‌های همجوار برای دیدن این مسابقات به کرمانشاه خواهند آمد و این از لحاظ جذب گردشگر و نیز به تبع آن رونق اقتصادی برای کرمانشاه مفید خواهد بود.

وی افزود: برگزاری این جام و جام های این چنینی، در سلامت اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی به خاطر انگیزه ای که در مردم ایجاد می کند برای همه‌ی جامعه مفید است.

رئیس هیئت کشتی استان در خصوص انتخاب کشی گیرانی که سهمیه دریافت کرده اند گفت: آقایان جعفر دلیری، یوسف یوسف نیا، تیمور مرادی، محسن رضایی از جمله مربیان خوب و زحمت کش هستند که در حوزه بزرگسالان فعالیت دارند و درجلسه ای که با این عزیزان برگزار شد، نفرات ۶ وزن را که به کرمانشاه سهمیه داده بودند، معرفی کردند. باید به این نکته اشاره کرد که در برخی از وزن ها ۵ یا ۶ نفر معرفی شدند که متاسفانه در روز وزن کشی و مسابقه انتخابی شرکت نکردند و در برخی وزن ها یک شرکت کننده حضور پیدا کرد و بدون مقدمات انتخابی وارد مسابقات می شوند؛ البته در چهار وزن انتخابی برگزار شد.

جوانان ورزشکار از حواشی بپرهیزند

محمد حسین محبی به ورزشکاران علاقمند به قهرمانی توصیه کرد: کسی که می‌خواهد قهرمان شود باید شخصیت قهرمانی داشته باشد و باید برای رسیدن به این هدف سخت و طاقت فرسا از حواشی دور بماند، کسی که می خواهد الگو بشود، قهرمان بشود و پا در این عرصه بگذارد باید زحمت های فراوان بکشد و از حاشیه های زندگی دوری کند.

وی تأکید کرد: این شب زنده داری ها و تا نیمه شب بیرون رفتن ها که متأسفانه در میان جوانان رواج یافته به دور از شخصیت قهرمانی است.

کد خبر 105132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha