وزارت خارجه عراق سفیر ترکیه را در پی وقایع شیلادزی احضار می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت خارجه عراق در پی وقایع روی داده در منطقه شیلادزی شمال اقلیم کردستان و قربانی شدن غیرنظامیان طی تیراندازی نظامیان ترکیه، اعلام کرد که سفیر این کشور در بغداد را احضار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای نارضایتی و نگرانی خود را در مورد وقایع شیلادزی از توابع استان دهوک اقلیم کردستان و درگیری ساکنین منطقه با نظامیان ترکیه و تیراندازی نیروهای ترکیه به سوی شهروندان غیرنظامی، که موجب قربانی شدن شماری از غیرنظامیان شیلادزی شده است، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده که وزارت خارجه سفیر ترکیه را برای ارائه توضیحات در مورد جزئیات این واقعه و تلفات ناشی از آن، احضار و یادداشت اعتراضی رسمی دولت عراق را به وی تحویل می دهند.

همچنین با اشاره به اینکه دولت عراق مسئول حفاظت از امنیت شهروندان است، از دولت ترکیه خواسته شده که مانع از تکرار چنین وقایعی شود.

وزارت خارجه عراق، ضمن محکوم کردن هرگونه تجاوز به خاک این کشور و نقض حاکمیت عراق، اعلام کرده که دولت عراق مانع از استفاده از خاک این کشور برای اقدام علیه امنیت کشورهای همسایه می شود.

کد خبر 104463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha