با هم برای رها شدن از این ائتلاف مافیایی کثیف برای تبدیل کردن کشور به جایی قابل زیستن بسیج می شویم

سرویس ترکیه - هفت حزب ترکیه از جمله HDP با انتشار بیانیه ای مشترک از مردم خواستند تا با ائتلاف حاکم که آزادی را از مردم سلب کرده است به مبارزه برخیزند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به همراه 6 حزب دیگر ترکیه با انتشار بیانیه مشترکی از مردم خواستند تا برای «رهایی از ائتلاف مافیایی حزب حاکم»، بسیج شده و کشور را به جایی برای زیستن تبدیل کنند.

در بخش هایی از این بیانیه که با امضای هفت حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب کارگر ترکیه (TİP)، حزب چپ (SOL Parti)، حزب کمونیست ترکیه (TKP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، حزب آزادی اجتماعی (TÖP)، و حزب خانه مردم (Halkevleri)، با عنوان «مبارزه با ائتلاف جرایم برای رسیدن به کشوری قابل زیست» در سایت رسمی HDP به انتشار رسیده آمده است:

«در نتیجه تنش های ناشی از تناقض منافع، در ارکان این سیستم، جرم ها و جنایت ها، فساد و اختلاس هایشان یک به یک در حال افشا است. ما با نهادهای عریان دولتی ای رو به رو هستیم که از ارتکاب جرم تا ایجاد شبکه های کثیف تجاری در سراسر جهان، را انجام می دهد و برای پوشاندن این جرایم دروغ می گوید.
از بین رفتن کامل دموکراسی و آزادی در ترکیه، بن بست در مسئله کرد، جنایت بر علیه مردم، غارت منابع طبیعی، خشونت بر علیه زنان، تجاوز و زن کُشی، اختلاس و رشوه به یک قاعده در این کشور تبدیل شده است.
آنها از ناسیونالیسم برای قانونی جلوه دادن مصادره دسترنج کارگران و آینده مردم استفاده می کنند.
این ائتلاف کثیف به طوره ویژه تحت حفاظت قوه قضائیه وابسته به حکومت است. مردم ترکیه بدون تغییر این نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که این ائتلاف را ایجاد کرده است، قادر به نفس کشیدن نخواهند بود.
مبارزه بر علیه این ائتلاف جنایت، برای نان و کار کارگران، برای زندگی دادن به زنان و آینده جوانان، مبارزه برای زندگی با حقوق برابر برای کردها و علوی ها، ... بر عهده ما است.
ما به عنوان نیروهای طرفدار کارگران، مستضعفان، فقرا، و اقلیت های این کشور، خواستار مبارزه مشترک علیه این ائتلاف کثیف هستیم. همه عاملان این جنایت ها باید افشا شوند و در برابر مردم پاسخ دهند...
ما اگر یک نیروی سازمان یافته برای مجازات مسئولان این جنایت ها نداشته باشیم قدرت می تواند از منجلابی که گرفتارش شده رها شود.
ما از همه احزاب سیاسی، اتحادیه های کارگری، سازمان های مردمی دموکراتیک، سازمان های مدنی، و به ویژه از مردم می خواهیم تا برای بلند کردن صدایمان بر علیه این ستم و غارتگری... با ما همراه شوند تا اعتراضاتمان را سازماندهی کنیم. ما با مسئولیت تاریخی خود از همه می خواهیم برای خلاصی از شر این ائتلاف کثیف بسیج شده و برای تبدیل این کشور به جایی قابل زیست مبارزه کنند.
از طرف: EMEP- HDP-Halkevleri-SOL Parti-TİP-TKP-TÖP»

لازم به ذکر است تا کنون هیچ کدام از احزاب ائتلاف اپوزیسیون از این بیانیه اعلام حمایت نکرده اند.

کد خبر 10427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha