سرقت تجهیزات و اصلاح تعرفه ها، چالش اصلی  شرکت مخابرات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه اعلام کرد: چالش اصلی مخابرات ممعانت با اصلاح تعرفه های تلفن ثابت و سرقت تجهیزات است‌.

به گزارش خبرنگار کرد پرس؛ قبادیان ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در نشست خبری دو خرداد به مناسب روز جهانی مخابرات و هفته ارتباطات گفت: در یک سال گذشته یک صد و بیست هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه های مختلف هزینه شده است‌.

وی افزود: عمده این هزینه ها در خصوص تجهیزات تلفن های همراه و دسترسی و ارتقاء اینترنت نسل سه به چهار ، چهار و نیم است .
قبادیان ادامه داد:بر اساس قانون توسعه دسترسی تکلیف شد که میانگین سرعت به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد که با احتساب پروژه های انجام شده این مسئله محقق شده است.

وی با اشاره به نیاز بیشتر مردم به شبکه پس از اپیدیمی ویروس کرونا گفت: در طی یکسال گذشته دسترسی به شبکه را برای ۳۰۰ روستا دیگر فراهم کردیم.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۹۰ روستا بالای ۲۹ خانوار در استان کرمانشاه به اینترنت دسترسی ندارند و همراه اول تعهد دارد دسترسی ۱۶۰ روستاه را فراهم کند و مابقی بر عهد ایرانسل است که از این تعداد تنها ۵۵ روستا باقی مانده است که منتظر تجهیزات هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه به اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بیشتر این عملیات با هدف تامین زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی استان انجام شده است.

قبادیان با اشاره به اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سال گذشته گفت: همچنان تلاش میکنم بازارچه ها و روستاهای مرزی را هم متصل کنیم تا ظرفیت و زیر ساخت ها برای پیشرفت این مناطق فراهم شود.

قبادیان درخصوص مشکلات مخابرات گفت: جدی ترین چالش ما اصلاح تعرفه است، ۱۸ سال است مخابرات افزایش قیمت در تعرفه تلفن ثابت نداشته است. در واقع درآمد یک خط تلفن ثابت میانگین ۳۸۰۰ تومان است و این در حالیست که هزینه نگهداری آن ۱۹۵۰۰ تومان است.‌

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات مربوط به تلفن ثابت در داخل کشور تولید می شود و ما نگرانی نداریم اما در مورد تهجیزات تلفن همراه بیشتر این تجهیزات را باید با دور زدن تحریم ها وارد کنیم و هزینه جدی بر دوش شرکت مخابرات می گذارد. درواقع ما به ریال درآمد داریم اما به ارز هزینه می کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش سه برابری سرقت ها نسبت به سال ۹۸ گفت: مسئله بعدی که خسارت جدی بر مخابرات میزند. سرقت تجهیزات است، متاسفانه با هر بار سرقت رفتن تجهیزات ضرر مالی زیادی را بر مخابرات وارد می‌کند و اتصال مجدد و فراهم کردن این تجهیزات هم زمان بر است.
وی تاکید کرد : نیازمندیم جدی تر با مسئله سرقت ها برخورد کنند.چرا که با قطع یک متر کابل ارتباط مخابراتی چهار هزار مشترک قطع می شود.

وی گفت: مشترکین که کابل های تلفن آن ها به سرقت رفته است. نسبت به سوخت اینترنتی که از شرکت مخابرات خریداری کردند، نگرانی نداشته باشد و اگر گزارش از سمت آن ها در سامانه ۲۰۲۰ ثبت شده باشد ما پس از نصب تجهیزات اینترنت را برای آن ها شارژ خواهیم کرد.

قبادیان در خصوص نسل پنچم اینترنت در کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه امسال تمام کلانشهرها باید به یک سایت مجهز شوند و آبان ماه نوبت کرمانشاه است.

کد خبر 10251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha