۹۶ درصد داوطلبین روستاها در کرمانشاه تایید صلاحیت شدند

سرویس کرمانشاه _ مدیر کل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استان کرمانشاه عنوان کرد: از ۹۰۴۱ داوطلب ثبت نام شده ۸۸۹۸ نفر موفق به تکمیل مدارک شدند که از این تعداد ۸۵۲۸ نفر نظر هیات اجرایی بخش ها را جلب و مهر تایید نظارت را دریافت نمودند.

به گزارش کردپرس؛ جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمانشاه آمار رد شدگان را ۳۰۴ نفر و منصرفین از ادامه مسیر را ۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۹۶ درصد از داوطلبین از فیلتر اجرا و نظارت عبور کردند و فردا دوم خرداد بصورت محرمانه نتیجه بررسی ها توسط بخشداران به داوطلبین ابلاغ میگردد.
بالایی فرصت قانونی شکایت برای افراد رد شده را ۴ روز اعلام و از آنان خواست از ۳ خرداد به مدت ۴ روز تا ۶ خرداد شکایات خود را به هیات های نظارت شهرستانها مستقر در فرمانداریها تحویل و تسلیم نمایند.
وی فرصت قانونی هیات نظارت شهرستان را ده روز عنوان کرد و گفت در تاریخ ۱۷ خرداد آگهی اسامی نامزدهای شوراهای شهر و روستا منتشر و از تاریخ ۲۰ خرداد تبلیغات یک هفتگی آنان آغاز می‌گردد.
بالایی سیاست مشترک ستاد انتخابات و ستاد کرونا را حفظ جان شهروندان و مشارکت حداکثری دانست و یادآور شد: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری ایمن و سالم انتخابات در روز اخذ رای اندیشیده شده است.
وی تبلیغات را حداکثری اما در فضای مجازی دانست و گفت: فرمانداران ، بخشداران و هیئت های نظارت و بازرسی آماده برخورد قانوتی با متخلفین هستند.
دبیر انتخابات استان هر گونه تجمع و اجتماع را در ایام تبلیغات در فضای سرپوشیده و مسقف ممتوع دانست و تاکید کرد: متینگ های تبلیغاتی با اولویت فضای مجازی صرفا در فضاهای باز و با هماهنگی و اخذ مجوز از فرمانداران ممکن خواهد بود.
بالایی روند افزایش مشارکت و تشکیل فضای رقابت در سپهر سیاسی استان و کشور را مثبت و صعودی دانست و ابراز امیدواری کرد: این روند با نهایی شدن توافق برجام ، آبی شدن وضعیت کرونا ، اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری و شروع مناظرات و اعلام برنامه ها توسط نامزدها رو به افزایش باشد و انشاالله شاهد خلق حماسه ای از جنس مشارکت پر شور مردم در ۲۸ خرداد باشیم.

کد خبر 10212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha