حکومت می داند اگر انزوای اوجالان برداشته شود صلح به این سرزمین ها بازمی گردد/دادگاه کوبانی یک دادگاه تفتیش عقاید است

سرویس ترکیه - ابرو گونای دادگاه کوبانی را یک دادگاه تفتیش عقاید دانست و یادآوری کرد که حکومت به دنبال حل مسئله کُرد نیست.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در کنفرانس خبری هفتگی حزب با اشاره به رسوایی های اخیر حکومت گفت که ما پیش از این بارها درباره تولید جرم در چنین حکومتی هشدار داده بودیم.

ابرو گونای با یادآوری سالگرد برداشته شدن مصونیت قضایی روسا و نمایندگان HDP در 20 می 2016 گفت: «این اتفاق کودتایی بود که توسط حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) بر علیه پارلمان انجام شد و ضربه ای به اراده ملت بود. آنها با این کودتا می خواستند سازمان مافیایی را به جای سیاست دموکراتیک بنشانند. با این حال نه ما دست از مبارزه کشیدیم و نه دوستان دربندمان حتی یک گام از خواست هایشان عقب نشستند و نه کودتاچیان به اهدافشان رسیدند. نه تنها مردم ترکیه بلکه همه جهان توطئه این حکومت را دیدند و آن را فراموش نمی کنند.»

گونای با اشاره ه برگزاری سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی گفت: «پر بیراه نیست اگر بگویم این دادگاه غیر قانونی که در زندان سینجان برگزار می شود دادگاه تفتیش عقاید است. آنها فکر می کنند می توانند با پرونده ای پر از دروغ HDP را تحت فشار بگذارند. اما آنها اشتباه می کنند.»

سخنگوی HDP با یادآوری دفاعیات صباحات تونجل، فیگن یوکسک داغ، و صلاح الدین دمیرتاش در دادگاه گفت: «همانطوری که صباحات تونجل گفت "واقعیت ها عادت بدی دارند و فاش می شوند" و همانگونه که فیگن یوکسک داغ گفت "ما می گوییم پادشاه برهنه است، در این کشور کودتا شده است." و همانگونه که دمیرتاش گفت این یک پرونده قضاوت نیست بلکه یک توئطه سیاسی علیه HDP است. همه مطمئن باشند که پرونده کوبانی دوباره گشوده خواهد شد و متهمان واقعی به سزای اعمالشان خواهند رسید و آن روز ما در جایگاه متهم نیستیم." دوستان ما در این دادگاه نشان دادند که چگونه فاشیسم محاکمه می شود و با هزینه های سنگین از حقیقت دفاع می شود. با درود بر آنها باید بگوییم که HDP همچنان شما را قضاوت می کند.»

گونای با اشاره به انزوای اجباری زندان امرالی بار دیگر از سیاست های حکومت انتقاد کرد و گفت: «آنها سیاست های غیر قانونی خود را در زندان امرالی آغاز کرده و دارند آن را در سراسر کشور گسترش می دهند. آنها تجرید اعمال می کنند زیرا صلح نمی خواهند و به دنبال راه حلی (برای مسئله کُرد) نیستند. زیرا آنها می دانند که اگر انزوای اجباری بر علیه آقای عبدالله اوجالان را بردارند صلح به این سرزمین ها باز خواهد گشت.»

او با اشاره به رسوایی های اخیر وزارت کشور گفت: «رسوایی های اخیر گفته های ما را تایید می کند. ما سالهاست که درباره وجود شبکه مافیایی در حکومت اطلاع رسانی کرده ایم. آنها برای ساکت کردن مبارزه ها در جهت آزادی از هیچ دروغی فروگذار نمی کنند.»

گونای ادامه داد: «ساختارهای باند مافیایی حکومت را کُردها بهتر از همه می فهمند زیرا بیشترین برخورد را با چهره مافیایی حکومت دارند. این ساختار مافیایی چنان رشد کرد که دولت به مافیا تبدیل شد و مافیا به حکومت رسید.»

گونای با مخاطب قرار دادن وزیر کشور گفت: «سلیمان سویلو که با انواع حمله ها می خواهد روی رسوایی هایش سرپوش بگذارد باید دیر یا زود در برابر عدالت پاسخگو باشد. وزیر کشور نه تنها باید استعفا بدهد بلکه باید در دیوان عالی کشور محاکمه شود. به جای این سیستم پوسیده باید یک سیستم حکومتی دموکراتیک و متکثر به وجود بیاید.»

کد خبر 10163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha