هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به بغداد سفر می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – معاون امور مالی نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد هیأتی از اقلیم هفته آینده برای گفتگو با دولت مرکزی درباره امور فنی مربوط به بودجه به بغداد سفر می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "ریباز حملان" در حاشیه کنفرانس وحدت و قانون اساسی در اربیل گفت: هیأتی از اقلیم کردستان هفته آینده با هدف گفتگو با دولت مرکزی درباره مسائل فنی مربوط به اجرای قانون بودجه سال جاری به بغداد سفر می کند.

حملان افزود: هیأت مذکور متشکل از کارشناسان وزارتخانه های اقتصاد و منابع زیرزمینی اقلیم کردستان خواهد بود.

معاون امور مالی نخست وزیر اقلیم کردستان، توقف یا ادامه پرداخت با کسری حقوق کارمندان اقلیم را به تصمیمات دولت مرکزی مرتبط دانست و تأکید کرد: در صورتی که بغداد برای اقلیم کردستان بودجه ارسال نماید و بودجه مذکور به همراه درآمدهای نفتی، مالیات ها و گمرک کافی باشد در این صورت، کسری حقوق کارمندان و حقوق بگیران متوقف خواهد شد.

ریباز حملان همچنین گفت: در صورتی که بغداد بودجه ارسال نکند با توجه به درآمدهای در دسترس دولت اقلیم کردستان، کسری حقوق ادامه خواهد داشت. اما میزان کسری در ماه جاری از ماههای قبل کمتر خواهد بود.

یادآور می شود مجلس عراق ابتدای ماه فوریه گذشته قانون بودجه سال جاری این کشور را با کسری 28 تریلیون دیناری تصویب کرد. رقم کلی بودجه 129 تریلیون دینار تعیین شده است.

در قانون بودجه، توافق بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان گنجانده شده است که براساس آن، دولت اقلیم کردستان روزانه 250 هزار بشکه نفت به همراه نیمی از سایر درآمدهایش را به دولت مرکزی تحویل می دهد تا در مقابل آن، بغداد 12.6 درصد از بودجه عراق را برای اقلیم کردستان واریز نماید.

دولت اقلیم کردستان اعلام کرده است تاکنون هیچ بودجه ای از سوی بغداد دریافت نکرده است.

کد خبر 10028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha