موافقت بغداد با تشکیل اتاق عملیات مشترک با پیشمرگ برای مدیریت کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان از موافقت بغداد با تشکیل اتاق عملیات برای مدیریت امنیت مناطق مورد مناقشه با نیروهای پیشمرگ خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "حسیبه عبدالله" در این باره گفت: دولت مرکزی با تشکیل اتاق هماهنگی متشرک در مناطق مورد مناقشه اعلام کرده است.

حسیبه عبدالله افزود: از چند سال پیش ما درخواست تشکیل اتاق های هماهنگی مشترک در مناطق مورد مناقشه را مطرح کرده ایم. اما دولت فدرال تاکنون به طور جدی در این زمینه موافقت نکرده بود.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: حملات اخیر داعش و جان باختن شهروندان، دولت مرکزی را وادار به تسریع در اقدام برای تشکیل اتاق هماهنگی مشترک در مناطق مورد مناقشه کرد و در صورتی که این اقدام، اجرایی شود قطعا بر بهبود اوضاع امنیتی مناطق مذکور تأثیر مثبت خواهد داشت.

یادآور می شود "نصیر العبیدی" عضو ارشد جبهه عربی کرکوک پیشتر در گفتگو با المعلومه، از مخالفت قاطعش با موضوع بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک خبر داده و اعلام کرده بود: تشکیل مراکز هماهنگی مشترک، مقدمه ای برای بازگشت نیروهای مذکور به استان کرکوک خواهد بود.

کد خبر 9960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha