سیاستمدارانی که برای صلح و آزادی تلاش کرده اند در جایگاه متهم نشسته اند

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش به طور آنلاین در دومین جلسه دادگاه کوبانی از خودش دفاع کرد.

به گزارش کردپرس، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی در ساختمان مرکزی زندان سینجان برگزار شد. در این جلسه به اتهامات صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها رسیدگی شد.

صلاح الدین دمیرتاش که با استفاده از سیستم صوتی و تصویری از زندان در جلسه دادگاه شرکت می کرد، در دفاعیات خودش گفت: «من متاسفم که سیاستمدارانی که برای صلح و دموکراسی و آزادی ترکیه تلاش کرده اند روی صندلی متهم نشسته اند. این پرونده اعتراضات کوبانی نیست، بلکه پرونده توطئه و انتقام سیاسی علیه HDP است. بالاخره روزی دادگاه واقعی کوبانی برگزار خواهد شد و در آن مسئولان واقعی و کسانی که مرتکب کشتار مردم شده اند افشا خواهند شد، و مطمئن باشید که ما آن روز روی صندلی متهمان نخواهیم بود. ما دلایل این توطئه را آشکار خواهیم کرد.»

او با اشاره به این که اهداف این پرونده کاملا سیاسی است گفت: «این برای اولین بار است که یک حزب، حزب دیگری را قضاوت می کند.»

دمیرتاش با بیان این که به بهانه همه گیری اجازه شرکت حضوری در سالن دادگاه را نداشته است گفت: «من در حالی که وکیلم کنارم نیست، بدون وکیل باید از خودم دفاع کنم. کیفرخواست دادگاه نیز به من ابلاغ نشده است.»

دمیرتاش با بیان این که کیفرخواست 3 هزار و 530 صفحه ای را نمی توان طرف 3 روز خواند گفت بررسی این کیفر خواست در این مدت کوتاه غیر ممکن است و به همین دلیل من پیش از این درخواست قاضی را رد کردم.»

رئیس پیشین HDP با بیان این که تصمیم کمیسیون حقوق بشر اروپا (ECHR) به طور اشتباه ترجمه شده است گفت: «قاضی ترک دادگاه حقوق بشر اروپا برادر یکی از اعضای شورای تصمیم گیری و اجرایی مرکزی حزب عدالت و توسعه (AKP) است. در حالی که بیست روز به اعلام تصمیم ECHR باقی مانده بود (رجب طیب) اردوغان و (دولت) باغچه لی سخنرانی های تندی بر علیه من کردند.»

کد خبر 9958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha