عملیات مشترک عراق: هیچ توافقی با ترکیه برای انجام عملیات نظامی در خاک کشورمان نداریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: هیچ گونه توافقی بین بغداد و آنکارا وجود ندارد که براساس آن، ترکیه حق انجام عملیات نظامی در داخل خاک عراق را داشته باشد.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، "تحسین خفاجی" سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در این باره اعلام کرد: دولت عراق نمی تواند با دولت ترکیه توافق کند که براساس آن، ارتش ترکیه کشورمان را بمباران کند. این ادعا، غیر دقیق و اشتباه است. ما با دولت اقلیم کردستان ارتباط داریم و با آن کار می کنیم. به همین دلیل هماهنگی در زمینه دیدگاهها برای اطلاع از دلایل این قانون شکنی ها، ضروری است. همچنین وزارت امور خارجه و دولت مرکزی در بغداد، به طور روزانه در این زمینه فعالیت فراوانی دارند.

"دانا شهید جزا" عضو کُرد کمیته روابط خارجی پارلمان عراق نیز در این باره گفت: ترکیه، اولین کشوری نیست که حاکمیت عراق را نقض می کند و این اولین بار نیست این اتفاق می افتد. بلکه کشورهای دیگری نیز این اقدام را مرتکب می شود. این موضوع به عراق مرتبط است که چگونه از حاکمیت و مرزهایش دفاع کند.

دانا شهید جزا افزود: عراق نیازمند حمایت بین المللی و وجود یک دولت قوی است که مورد احترام همه طرف ها باشد.

یادآور می شود وزارت امور خارجه عراق، دوشنبه گذشته کاردار سفارت ترکیه در بغداد را در اعتراض به سفر غیر رسمی و بدون هماهنگی وزیر دفاع این کشور به ارتفاعات شمال عراق و بازدید وی از نیروهای این کشور در مناطق مرزی اقلیم کردستان احضار کرده بود.

کد خبر 9364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha