ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق، به منزله اشغال خاک کشور است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق از دولت مرکزی خواست برای جلوگیری از ایجاد پایگاه توسط ارتش ترکیه در خاک این کشور اقدام نماید.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "منصور البعیجی" در این باره گفت: ایجاد پایگاه توسط ارتش ترکیه در شمال عراق بدون موافقت بغداد، به منزله اعلام اشغال رسمی خاک کشور است و نمی توان در این باره سکوت کرد.

البعیجی از دولت مرکزی عراق خواست برای جلوگیری از ایجاد پایگاه نظامی در شمال این کشور، به سرعت موضع اتخاذ نماید. زیرا به گفته وی "عراق بخشی از خاک ترکیه نیست تا ارتش این کشور در آن، اقدام به ایجاد پایگاه نظامی نماید."

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: اجازه ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در خاک کشورمان را نخواهیم داد. زیرا ما حیاط خلوت این کشور نیستیم. بلکه در مقابل همه این اقدامات متجاوزانه آن کشور و نقض قوانین و اصول بین المللی و حسن همجواری مقاومت خواهیم کرد.

منصور البعیجی خاطرنشان کرد: مجلس و سران قوای عراق باید در مقابل این اقدام ترکیه موضع قاطعی اتخاذ کنند و به آن کشور اجازه ایجاد پایگاه نظامی ندهند. زیرا ترکیه حق ندارد چنین اقدام غیر قابل توجیهی را انجام دهد.

کد خبر 9033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha