بر اساس اطلاعات اولیه ترکیه از اعمال تحریم ها علیه ایران معاف شده است

سرویس ترکیه - روحسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه در اظهاراتی مهم با اشاره به تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران عنوان کرده است: بر اساس اطلاعات اولیه ترکیه از اعمال تحریم ها علیه ایران معاف شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، روحسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه در اظهاراتی مهم با اشاره به تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران که قرار است از فردا 4 نوامبر 2018 (13 آبان 1397) آغاز شود گفت: بر اساس اطلاعات اولیه ترکیه از اعمال تحریم ها علیه ایران معاف شده است. تجارت ترجیحی ما با ایران ادامه دارد. این تحریم ها به غیر از نفت چه چیزهای دیگری را نیز در برخواهد داشت همگی با هم روز دوشنبه مشاهده خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: ایران همسایه ما است، ما مجبور به تداوم روابط تجاری خود با ایران هستیم. حتی ما از ایران نفت هم خریداری نکنیم توافقاتی بین ما و این کشور وجود دارد که پرداخت پول به ایران ایران را الزامی می کند.

همچنین به نقل از خبرگزاری هابر7، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز در اظهاراتی عنوان کرده است: دیشب تصمیمات رسمی آمریکا در خصوص تحریم ها علیه ایران به دستمان رسیده است. ترکیه در میان کشورهایی قرار دارد که آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران آنان را در رعایت این تحریم ها معاف کرده است. تصمیم بسیار خرسند کننده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 89314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha