اولین مرکز تخصصی اوتیسم در مهاباد افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس بهزیستی مهاباد از افتتاح نخستین مرکز اوتیسم در این شهرستان خبر داد.

مهران یوسفی مکری رییس بهزیستی شهرستان مهاباد به خبرنگار کردپرس گفت: حدود 3 سال پیش احداث این مرکز را درخواست کرده بودیم، تا اینکه مجوز آن صادر شد و پس از طی مراحل اداری دیروز با حضور نماینده مهاباد و امام جمعه شهرستان این مرکز افتتاح شد.

وی افزود: مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم ویان مهاباد با ظرفیت 50 نفر و با مسئولیت جمال حسن‌پور دارای بخش‌های (مشاوره به خانواده، موسیقی درمانی، کار درمانی، گفتار درمانی، روانشناسی، بازی درمانی) است.

یوسفی با اشاره به آمار ثبت شده ی کودکان اوتیسم در مهاباد گفت: در حال حاضر 25 نفر با اختلال اوتیسم به این مرکز مراجعه کرده اند و این مرکز که مربوط به بخش خصوصی است و زیر نظر بهزیستی مهاباد اداره می شود، می تواند نیازمندی مهاباد در این زمینه را برطرف سازد.

رییس بهزیستی مهاباد گفت: خدمات این مرکز به کودکان به صورت روزانه و با محور آموزشی تا ساعت 13 ظهر دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش از به دلیل نبود مرکز جامع برای کودکان اوتیسم، مجبور بودیم تا آنها را در مراکز ذهنی پذیرش کنیم اما اکنون این کودکان می تواند در مرکز تخصصی مربوط به خود آموزش های لازم را ببینند.

گفتنی است؛ اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌ است.

کد خبر 89312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha