جماعت اسلامی تشکیل ائتلاف با جنبش تغییر و اتحاد سلامی را رد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق، اعلام کرد که این عزب با جنبش تغییر و اتحاد سلامی کردستان وارد ائتلاف و هم‌پیمانی نمی شود.

به گزارش کردپرس، سلیم شوشکیی در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که بیشتر احزاب اقلیم کردستان در مورد مسائل حساس و قانونی اقلیم کردستان دارای مواضع نزدیک به هم هستند، اما جماعت اسلامی وارد هم‌پیمانی و ائتلاف با دیگر احزاب از جمله اتحاد اسلامی و جنبش تغییر نمی شود.

نماینده جماعت اسلامی کردستان در مجلس عراق تأکید کرد که هماهنگی میان این حزب و دو حزب اتحاد اسلامی و جنبش تغییر وجود ندارد و هیچ تصمیمی نیز برای تشکیل هم‌پیمانی و ائتلاف با این احزاب در جریان نیست و به نظر نمی رسد که حزب در آینده نیز چنین تصمیمی اتخاذ کند.

این در حالی است که پیشتر بهار محمود نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق نیز در گفتگو با همین منبع خبری، اعلام کرده بود که این حزب و اتحاد و جماعت اسلامی قصد تشکیل هم‌پیمانی و ائتلاف با یکدیگر را دارند، اما شوشکیی تأکید کرد که این احزاب پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق مواضعی متفاوت اتخاذ کرده اند و دو حزب اتحاد و جماعت اسلامی نیز نامزدهایی را برای منصب ریاست جمهوری عراق معرفی کرده اند و به همین دلیل، تشکیل ائتلاف میان آنان شکست خورده است.

کد خبر 87764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha