ائتلاف‌های شیعه عراق به درخواست‌های کُردها پاسخ داده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخه حزب دمکرات کردستان در بغداد، اعلام کرد که ائتلاف های شیعه عراق پاسخ خود به درخواست های کُردها در مورد تشکیل دولت جدید این کشور را اعلام کرده اند و این پاسخ از سوی احزاب اقلیم مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش کردپرس، شوان محمد در گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد که انتظار می رود طی هفته آینده مسئله تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی عراق از سوی ائتلاف های شیعه این کشور نهایی شود و با اعلام این فراکسیون، گفتگوهای آن با طرف های کُرد و سنی کشور در مورد تشکیل دولت جدید عراق و چگونگی اجرایی کردن درخواست و مطالبات این طیف ها از سرگرفته می شود.

مسئول شاخه حزب دمکرات کردستان در بغداد تاکید کرد که بدون همکاری نزدیک میان ائتلاف های سائرون و فتح با کُردها و اهل سنت، ایجاد ثبات در عراق ممکن نیست، زیرا ائتلاف فتح در کنترل نارضایتی های عمومی نقش دارد و ائتلاف فتح نیز نیروهای نظامی را کنترل کرده و کُردها نیز امنیت و ثبات در مناطق مورد مناقشه تأمین می کنند.

وی افزود که ائتلاف های شیعه پیروز در انتخابات پارلمانی عراق پاسخ خود به درخواست های کُردها در مورد تشکیل دولت جدید این کشور را اعلام کرده اند و در حال حاضر رهبران کُرد هیئتی را برای بررسی این پاسخ و تصمیم گیری در خصوص آن، تشکیل داده اند.

از سوی دیگر حسین الموسوی یکی از رهبران ائتلاف ملی عراق نیز در گفتگو با رسانه های این کشور پیش بینی کرد که دو ائتلاف فتح و سائرون به رهبر هادی عامری و مقتدی صدر در نشست آتی مجلس جدید عراق که روز شنبه آتی برگزار می شود، هم‌پیمانی جدیدی را تشکیل می دهند.

کد خبر 86383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha