یک‌شنبه آینده آخرین مهلت قانونی برای برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاوران رئیس جمهوری عراق تاکید کردند که تعطیلات نیز بخشی از مهلت تعیین شده برای برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید این کشور محاسبه می شود و در نتیجه یک شنبه آینده آخرین مهلت برای انجام این کار به شمار می آید.

به گزارش کردپرس، روزنامه دولتی الصباح در شماره امروز (دوشنبه) خود از شیروان وائلی، مشاور فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق نقل کرده که وی به حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور ابلاغ کرده که تعطیلات عید سعید قربان نیز به عنوان بخشی از مهلت زمانی 15 روزه تعیین شده برای درخواست برگزاری نخستین جلسه چهارمین دوره پارلمان محاسبه می شود.

به گفته وائلی، بر همین اساس و در چارچوب زمان تعیین شده در قانون اساسی عراق نیز آخرین مهلت برای برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید این کشور به ریاست مسن ترین نماینده راه یافته به آن، یک شنبه هفته آینده دوم سپتامبر (11 شهریور) می باشد.

در همین حال، امیر الکنانی، مشاور حقوقی معصوم نیز در گفت و گو با الصباح ضمن اشاره به این که دادگاه عالی فدرال این کشور اسامی نامزدهای پیروز انتخابات پارلمانی اخیر را پیش از آغاز تعطیلات عید سعید قربان تایید کرده، تاکید کرد که اگر این تعطیلات بخشی از آن مهلت 15 روزه محاسبه شود که رئیس جمهوری باید طی آن از پارلمان جدید بخواهد تشکیل جلسه دهد، نخستین جلسه پارلمان دوم سپتامبر و در غیر این صورت نیز این جلسه در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

یادآور می شود که رئیس جمهوری عراق طی یک هفته اخیر بارها تاکید کرده که با استناد به مفاد قانون اساسی و دیگر قوانین در حال اجرا در این کشور، ظرف زمان قانونی تعیین شده خواستار برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید خواهد شد.

کد خبر 85426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha