عضو فراکسیون دولت قانون: مباحث مطرح شده در گفتگوی بلینکن و بارزانی در چارچوب اختیارات دولت فدرال است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عالیه نصیف عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق به جزئیات مکالمه تلفنی بین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان واکنش نشان داد و تأکید کرد اقلیم کردستان خواستار یک عراق ضعیف است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عالیه نصیف" در این باره گفت: همه آنچه درباره مکالمه تلفنی بین آنتونی بلینکن و مسرور بارزانی نقل شده است جزو اختیارات و وظایف دولت فدرال عراق است و می بایست این موضوع در گفتگو با نخست وزیر یا مسئول روابط خارجی دولت عراق مطرح می شد.

نصیف برخی از مسائل مطرح شده در این مکالمه را موضوع داخلی عراق دانست و افزود: اقلیم کردستان، خواستار یک عراق با مرکزیت ضعیف و اطراف قوی است.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: امریکایی ها یک دمکراسی ناقص را در عراق مستقر کرده اند و آنها می بایست دولت اقلیم کردستان را به عمل به تعهدات مالی اش در مقابل دولت مرکزی تشویق می کردند.

عالیه نصیف خاطرنشان کرد: در این مکالمه تلفنی به طور آشکاری اشاره شد که انفجارهای اخیر ساختگی است تا بدین ترتیب به ماندن نیروهای آمریکایی در عراق مشروعیت داده شود که این واقعیت یک شاخص بسیار خطرناک است.

این نماینده مجلس عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق باید درباره چنین دیدارهای تصمیم بگیرد.

عالیه نصیف همچنین گفت: دخالت درباره امور مربوط به بودچه و سایر مسائل، عادت آمریکایی هاست که بسیاری از سیاستمداران عراق به آن اشاره کرده اند.

یادآور می شود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان به صورت تلفنی گفتگو و درباره مسائل مختلف عراق تبادل نظر کرد.

دولت اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: طرفین در این تماس تلفنی حملات راکتی و پهپادی به اقلیم کردستان و پایگاههای عراقی و پایگاههای ائتلاف بین المللی را به شدت محکوم کردند و بر نیاز مداوم به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق و حمایت از نیروهای پیشمرگ و نیروهای نظامی این کشور در جنگ علیه داعش تأکید کردند.

کد خبر 8510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha