نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات مجلس عراق پرده‌پوشی تقلب است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- چهار حزب معترض اقلیم کردستان پس از نشستی در شهر سلیمانیه، اعلام کردند که نتایج بازشماری دستی انتخابات مجلس عراق را، اقدامی برای پرده‌پوشی تقلب روی داده در این انتخابات می دانند و این نتایج را رد می کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، امروز شنبه 20 مرداد/11 اوت، احزاب جنبش تغییر، هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی کردستان نشستی را در مقر اصلی جنبش تغییر در شهر سلیمانیه به منظور گفتگو در مورد نتایج بازشماری دستی انتخابات دوره چهارم مجلس عراق برگزار کرده و لحظاتی پیش اطلاعیه پایانی این نشست منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده که این چهار حزب مواضع مشترکی را در خصوص این نتایج و انتخابات آتی پارلمان کردستان که قرار است 30 اکتبر برگزار شود و همچنین در مورد اوضاع داخلی اقلیم کردستان و تعامل با بغداد اتخاذ می کنند.

این چهار حزب، با اشاره به اینکه فرآیند بازشماری آرا متناقض با مصوبه مجلس عراق در این خصوص انجام شده، تأکید کرده اند که نتایج اعلام شده از بازشماری دستی آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق در حقیقت اقدامی برای پرده‌پوشی تقلبی است که در این انتخابات صورت گرفته و این احزاب حاضر به پذیرش آن نیستند و این نتایج را رد می کنند.

این احزاب تأکید کرده اند که گفتگوی ملی و مسئولانه را برای حل اساسی و زیربنایی بحران های کنونی اقلیم کردستان ضروری می دانند و باید اتحاد داخلی اقلیم بر اساس اصول توازن سیاسی، شراکت واقعی و توافق، ایجاد شده و احزاب با در نظر گرفتن تمامی احتمالات وضعیت سیاسی کنونی عراق و منطقه، از بروز تنش و آشوب بیشتر جلوگیری کنند.

در این اطلاعیه درخواست شده برای جلب اعتماد احزاب و شهروندان، اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی شفاف و سالم، در اقلیم کردستان انجام شده و موجب تقویت اتحاد و آشتی داخلی در اقلیم شود.

جنبش تغییر، هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی کردستان، همچنین اعلام کرده اند که با مواضع مشترک در بغداد حضور می یابند و برای دفاع از حقوق قانونی اقلیم کردستان تلاش می کنند.

شایان ذکر است این احزاب نتایج شمارش الکترونیکی اولیه این انتخابات را نیز رد کرده و فرآیند بازشماری را نیز تحریم و تهدید کردند که پروسه سیاسی عراق را بایکوت می کنند.

کد خبر 74593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha