اعلام نتایج بازشماری آرای انتخابات مجلس عراق نتیجه توافق سیاسی بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جنبش سیاسی نسل نو در اقلیم کردستان ضمن رد نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات مجلس عراق، اعلام این نتایج را نتیجه یک توافق سیاسی در عراق دانست.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، جنبش تازه تأسیس نسل نو به عنوان یکی از احزاب مخالف در اقلیم کردستان اعلام کرد که نتایج اعلام شده از بازشماری دستی آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق را نمی پذیرد.

این جنبش تأکید می کند از ابتدا هم نسبت به صحت و درستی فرآیند بازشماری دستی آرای انتخابات مجلس عراق دچار شک و گمان بوده؛ زیرا صندوق های رأی در اختیار احزاب حاکم بوده و می توانسته اند طبق اهداف خود آرای موجود در صندوق ها را دستکاری کنند و از سوی دیگر نیز شمار آرای بازشماری شده نیز بسیار محدود بوده و در هر صورت تغییری در نتایج انتخابات ایجاد نمی کرد.

نسل نو تأکید می کند که اعلام نتایج باز‌شماری دستی آرا نتیجه یک توافق سیاسی بوده و برای پرده‌پوشی از رسوایی تقلب های روی داده در انتخابات صورت گرفته و نتایج اعلام شده صحت ندارد.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق، از نتایج بازشماری دستی آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق این نتایج هیچ تغییری را نسبت به نتایج شمارش الکترونیکی اولیه نشان نداده و این مسئله اعتراض احزابی را که به نتایج اولیه نیز اعتراض کرده بودند به دنبال داشته و این احزاب تأکید کرده اند که نتایج بازشماری را نیز نمی پذیرند.

کد خبر 74547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha