واکنش یک عضو ائتلاف فتح به نصب پلاکاردهایی به زبان کردی برای فراخواندن مردم کرکوک به قیام علیه ظلم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح اقدام هواداران حزب دمکرات کردستان در زمینه نصب پارچه نوشته هایی در کرکوک برای فراخواندن مردم به قیام را اقدامی تحریک کننده دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "محمد البیاتی" در این باره گفت: هر سال در عید نوروز، هواداران حزب دمکرات اقدام به اعمال تحریک آمیز می کنند. این در حالی است که سایر احزاب کرد این گفتمان را کنار گذاشته اند.

البیاتی خواستار بهره گیری از گفتمان محبت و همزیستی مسالمت آمیز در کرکوک و سایر مناطق شد و آن را برای مرحله کنونی ضروری دانست و تأکید کرد: همه تلاش های جریانات کرد برای تحمیل سلطه شان بر کرکوک و سایر مناطق با شکست مواجه شده است.

این عضو ائتلاف فتح خاطرنشان کرد: تنها راه حل در این زمینه، بهره گیری از زبان همزیستی بین جریانات داخل کرکوک به عنوان بهترین راه برای مردم این استان است.

یادآور می شود در ساعات اخیر، تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که براساس آن پلاکاردهایی به زبان کردی در شهر کرکوک برای فراخواندن مردم این شهر به قیام علیه "ظالمان" نصب شده است.

یادآور می شود به دنبال برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان از عراق در سپتامبر 2017، ارتش عراق و حشد شعبی وارد مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل از جمله استان کرکوک شدند و نیروهای حزب دمکرات کردستان و دیگر نیروهای کرد، مجبور به ترک این مناطق شدند. دولت عراق، عملیات اخراج نیروهای پیشمرگ از مناطق مورد مناقشه را "عملیات حاکمیت قانون" بر این مناطق می نامد.

کد خبر 6704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha