به آتش کشیده شدن دفاتر 9 حزب سیاسی در بغداد / افزایش شمار قربانیان اعتراضات به‌ 2 کشته و 61 مجروح

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مسئول وزارت کشو عراق از اقزایش تعداد مراکز و مقرهای احزاب سیاسی به آتش کشیده شده در بغداد از سوی تظاهرات کنندگان به 9 مرکز خبر داد و تعداد قربانیان اعتراضات در استان های مختلف به 2 کشته و 61 زخمی رسید.

به گزارش کرد پرس به نقل از روزنامه «العربی الجدید » لندن، یک مسئول وزارت کشور عراق که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: تعداد مراکز و مقرهای احزاب سیاسی در عراق که جمعه شب در بغداد از سوی تظاهرات کنندگان در بغداد به آتش کشیده شده اند، از جمله مقرهای حزب الدعوه، جریان الحکمه الوطنی، الفضیله، الفتح و عصائب اهل به 9 مرکز افزایش یافته است.
درهمین حال یک افسر بلندپایه وزارت کشور عراق نیز تعداد قربانیان اعتراضات در استان های بصره، میسان، ذی قار، نجف، کربلاء و واسط را 2 کشته و 61 زخمی اعلام کرد که 30 تن از مجروحین از نیروهای امنیتی عراق هستند.
این افسر در گفتگوی تلفنی با روزنامه «العربی الجدید» افزود: در تظاهرات جمعه شب حداقل 40 جاده اصلی از سوی تظاهرات کنندگان مسدود شد و تظاهرات تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می شد.

براساس این گزارش، دفتر رسانه ای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از برگزاری نشست فوق العاده جمعه شب هیئت وزیران عراق به ریاست حیدر العبادی برای مناقشه اوضاع امنیتی عراق خبرداد.
از سوی دیگر شیخ سعد الحلفی، عضو شورای عشایر بصره به روزنامه «العربی الجدید» گفت: اعتراضات تا ایجاد تغییراتی در زمینه اوضاع استان بصره از جمله خدمات رسانی دراین استان ادامه خواهد یافت.

کد خبر 62916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha