انتقاد رهبر جنبش نسل نو از موضع ضعیف اربیل در برابر ترکیه در بحران تمبر سفر پاپ

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رهبر جنبش مخالف "نسل نو" در اقلیم کردستان با انتقاد از موضع ضعیف دولت اربیل در پاسخ به ترکیه در زمینه بحران به وجود آمده پس از انتشار تمبری حاوی نقشه مناطق کردنشین منطقه به مناسبت سفر پاپ به اربیل اعلام کرد: مسئولان اقلیم کردستان در داخل و در مقابل مردم اقلیم بسیار شجاع و در خارج از اقلیم بسیار ترسو هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شار پرس، "شاسوار عبدالواحد" در یک نشست خبری در این باره گفت: می توانیم ادعا کنیم بیش از سایر نیروها برای انتخابات آماده ایم. زیرا همواره در جبهه مردم و در میان آنها بوده ایم.

عبدالواحد درباره ائتلاف با سایر نیروهای سیاسی اقلیم کردستان گفت: ما از همه نیروهای سیاسی به جز اتحادیه میهنی و حزب دمکرات استقبال می کنیم و آماده ایم برای ائتلاف سراغ تک تک شخصیت ها برویم.

وی درباره نشست بین مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات و لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی گفت: این نشست هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. زیرا چنین نشست هایی مسبوق به سابقه است و هیچ نتیجه ای به همراه نداشته است.

رهبر جنبش نسل نو درباره همگرایی جریانات مخالف دولت اربیل گفت: طرحی را به جماعت عدالت و اتحاد اسلامی کردستان ارائه کرده ایم و آنها با تقدیر به آن پاسخ داده اند.

شاسوار عبدالواحد همچنین خاطرنشان کرد: جنبش نسل نو، جماعت عدالت و اتحاد اسلامی کردستان دو راه در پیش دارند: یا باید منتظر نابودی همدیگر باشند تا در نهایت یکه تاز عرصه باشند یا با هم متحد شوند که ومن به گزینه دوم خوشبینم.

رهبر جنبش نسل نو درباره موضع این جنبش درباره کابینه جدید اقلیم کردستان تأکید کرد: کابینه نهم اقلیم کردستان با کابینه های سابق تفاوتی ندارد. زیرا همان احزابی که قبلا حاکم بوده اند آن را تشکیل داده اند.

شاسوار عبدالواحد درباره شش فعال مدنی بادینان که هر کدام به پنج سال حبس محکوم شده اند تصریح کرد: دستگاه قضایی اقلیم کردستان یکی از بدترین دوره هایش را سپری می کند و قضات آگاه نباید این وضعیت را بپذیرند و کسانی که با یک تماس احزاب حکم صادر می کنند بدانند که روزی قانون حاکم خواهد شد و مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به تهدید و توهین به اقلیم کردستان به دلیل صدور تمبر حاوی نقشه مناطق کردنشین منطقه به مناسبت سفر پاپ به اربیل به واکنش دولت اقلیم کردستان در این زمینه اعتراض کرد و گفت: با فرض بر اینکه، تمبر مذکور رسمی نبوده است، پرچم اقلیم کردستان که براساس قانون اساسی عراق رسمی است. در ترکیه علاوه بر تمبر مذکور، به پرچم مذکور نیز اهانت شد. افراد و جریاناتی مدعی ملی گرایی که زمانی خودشان را مدافع پرچم کردستان معرفی می کردند کجا رفته اند؟

شاسوار عبدالواحد تصریح کرد: مقامات اقلیم کردستان می بایست در مقابل بی احترامی به پرچم آن [در ترکیه] موضع می گرفتند. اما متأسفانه مسئولان اقلیم کردستان در داخل مانند شیر، شجاع هستند و در خارج از اقلیم، بسیار ترسو!

رهبر جنبش نسل نو درباره از سرگیری تظاهرات گفت: ما در هر زمانی آماده تظاهرات هستیم و در حال حاضر نیز سرگرم زمینه سازی هستیم و می خواهیم یک فعالیت متفاوت با گذشته داشته باشیم. زیرا برای ما، تظاهرات در اربیل، سلیمانیه و دهوک تفاوتی ندارد.

یادآور می شود به دنبال اقدام دولت اقلیم کردستان در چاپ تمبر یادبودی از مناطق کردنشین به مناسبت سفر پاپ به اربیل، سفیر ترکیه در بغداد پیام شدید اللحنی را خطاب به سران اقلیم کردستان صادر و اعلام کرد: برخی از سران اقلیم کردستان که پا را از حد خودشان فراتر گذاشته اند تلاش می کنند از این سفر برای بیان خواب های پوچشان درباره وحدت ارضی کشورهای همسایه عراق بهره برداری کنند. وی همچنین گفت: اقلیم کردستان بداند که چنین آرزوهای پلیدی نقش بر آب شده است.

کد خبر 6279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha