لیلا گوون را هر چه سریعتر آزاد کنید

سرویس ترکیه – در پی صدور حکم آزادی لیلا گوون، نماینده حکاری در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عدم اجرای این حکم از سوی دادستانی ترکیه، حزب دموکراتیک خلق ها با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است: لیلا گوون را هر چه سریعتر آزاد کنید

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، در پی صدور حکم آزادی لیلا گوون، نماینده حکاری در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عدم اجرای این حکم از سوی دادستانی ترکیه، حزب دموکراتیک خلق ها با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است: اجرای تصمیم اخذ شده از سوی دادگاه برای همه الزامی و واجب است. حکمی که دادگاه در خصوص نماینده ما صادر کرده است هنوز اجرایی نشده است، حکم صادر شده از سوی دادگاه نادیده گرفته شده و آزادی فردی به شکل غیر قانونی منع شده است، حکم صادر شده از سوی یک دادگاه دیگر که ارتباطی با پرونده ندارد لغو شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم ترکیه شب 24 ژوئن در برابر ظلم ها، قتل ها، اشک ها و زندانی کردن ها گزینه حقوق دموکراتیک خود را ترجیح داده و اراده خود را نمایان کرده است. کاری که اقتدار سیاسی نیز اکنون باید انجام دهد به جای ایجاد مانع در برابر این ادعا راه تجلی این اراده را باید باز کند. لیلا گوون اراده مردمان حکاری و میلیون ها انسان است. لیلا گوون را هر چه سریعتر آزاد کنید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 62236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha