متهم شدن حزب دمکرات به برهم زدن اوضاع امنیتی کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جانشین مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک، حزب دمکرات را به برهم زدن وضعیت امنیتی کرکوک و ممانعت از تشکیل نیرویی مشترک از پیشمرگ ها و ارتش عراق متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، غازی کرکوکی با اشاره به تشدید ناامنی های کرکوک، گفت که پیش‌تر دولت عراق تصمیم به تشکیل نیرویی مشترک از پیشمرگ ها و ارتش عراق و یا کمیته ای هماهنگی میان دو طرف برای تأمین امنیت کرکوک در پایگاه نظامی K1، گرفت؛ اما تشکیل این نیرو به دلیل کارشکنی های حزب دمکرات با شکست مواجه شد.

جانشین مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک، افزود که ابلاغیه تشکیل این نیرو به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان داده شد؛ اما سرپرست کنونی وزارت پیشمرگ که از اعضای حزب دمکرات است، در راستای اجرای سیاست های این حزب و دشمنی با اتحادیه میهنی این ابلاغیه را پنهان ساخته و مانع از اعلام و اجرای آن شد.

همچنین گفت که مقامات اتحادیه میهنی در کرکوک از طریق دولت عراق از وجود چنین تصمیمی مطلع شده اند و با رایزنی های صورت گرفته؛ قرار بر این شده که چهار افسر پیشمرگ از حزب دمکرات و 4 افسر از اتحادیه میهنی، انتخاب و مأمور تشکیل نیروی مشترک مذکور با ارتش عراق شوند، اما حزب دمکرات حاضر به اجرای این تصمیم نشده و مانع از تشکیل نیروی مشترک برای تأمین امنیت کرکوک شد.

این مقام اتحادیه میهنی مدعی شد که دستگاه های امنیتی کشورهای خارجی و از جمله دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه و دستگاه امنیتی یکی از کشورهای منطقه که حامی عرب های سنی در کرکوک است؛ در برهم زدن امنیت کرکوک دست دارند .

کد خبر 62235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha