شمارش دستی آرای انتخابات عراق هفته آینده آغاز می‌شود/ دوره فعالیت پارلمان شنبه به پایان می‌رسد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس پارلمان عراق ضمن اعلام این که دوره فعالیت پارلمانی کنونی در صورت عدم تمدید آن پس فردا به پایان می رسد، از آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی این کشور طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه خبری الحره، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری ضمن تاکید بر این که پارلمان تا جایی حد که ممکن بوده تلاش کرده فرآیند انتخابات را از متقلبان پاکسازی کند، اعلام کرد که بازشماری دستی آرای انتخاباتی پارلمانی اخیر این کشور هفته آینده آغاز می شود.

الجبوری در این باره از قضات منصوب شده برای اداره کمیسیون مستقل انتخابات عراق و نظارت بر بازشماری آرای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور درخواست کرد که برای دستیابی به نتایج مورد اطمینان، اقدامات لازم برای بازشماری دقیق آرا و بررسی شکایت های مطرح شده در این زمینه را اتخاذ کنند.

رئیس پارلمان عراق همچنین تاکید کرد که دوره کنونی پارلمان در صورت عدم تصویب لایحه اصلاح چهارم قانون انتخابات برای تمدید فعالیت آن، پس فردا (شنبه) به پایان می رسد با این حال پارلمان آماده است در صورت نیاز طی دو روز باقی مانده نیز هر گونه لایحه مفید برای فرآیند انتخابات را به تصویب برساند.

این در حالی است که قرار بود جلسه فوق العاده پارلمان عراق برای بررسی تمدید دوره فعالیت آن و برخی قوانین مربوط به انتخابات، امروز برگزار شود با این حال به دلیل عدم تکمیل حد نصاب قانونی، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

لازم به ذکر است که برخی جریان های سیاسی و نمایندگان پارلمان کنونی عراق برای تمدید دوره فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی این کشور تلاش می کنند.

کد خبر 62123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha