مجلس اختیار انحلال کمیسیون عالی انتخابات عراق را دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس مجلس عراق تأکید کرد که قوانین کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق توسط مجلس این کشور، تدوین و تصویب شده و مجلس اختیار انحلال این کمیسیون را نیز دارد.

به گزارش کردپرس، آرام شیخ محمد نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق در واکنش به تصویب لایحه مجلس عراق در مورد نتایج انتخابات دوره چهارم مجلس عراق، گفت که دوره کنونی مجلس عراق تا روز اول اوت 2018 ادامه دارد و با توجه به اینکه قوانین مربوط به تشکیل و نیز اختیارات کمیسیون عالی انتخابات عراق، توسط مجلس تدوین و تصویب شده، مجلس اختیار انحلال پارلمان را نیز دارد.

نایب رئیس مجلس عراق افزود که حل مشکلات پیش آمده در رابطه با انتخابات اخیر، فقط باید از طریق ارائه شکایت قانونی صورت پذیرد.

این در حالی است که رئیس اداری کمسیون عالی و مستقل انتخابات عراق در مورد وقوع کودتا علیە نتایج انتخابات مجلس این کشور و جنگ طایفی در عراق در صورت ابطال و یا بازنگری نتایج انتخابات هشدار داد.

انتخابات مجلس عراق 22 اردیبهشت/12 می برگزار شده و شماری از احزاب این کشور نسبت به نتایج آن اعتراض کرده و مجلس عراق با تصویب لایحه ای اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی دوره چهارم مجلس عراق در خارج از کشور و همچنین رأی گیری مشروط در اردوگاه های آوارگان در استان های انبار، صلاح الدین، نینوا و دیاله لغو شده و باید 10 درصد صندوق های اخذ رأی به صورت دستی بازشماری شوند و در صورت اثبات وجود اختلاف 25 درصدی با نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، آرای تمامی استان ها بار دیگر به صورت دستی بازشماری خواهند شد.

کد خبر 60245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha