دعوای اردوغان و باغچلی نزدیک است/ با حزب مافیایی حرکت ملی نمی توان اصلاحات ایجاد کرد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش، نامزد حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی با تاکید بر این که اردوغان به حزب حرکت ملی ترکیه تا بعد از انتخابات نیاز دارد، گفت: دعوای اردوغان و باغچلی نزدیک است. وی همچنین تاکید کرد که در ترکیه اصلاحات را نمی توان با حزب مافیایی چون حرکت ملی پیش برد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش، نامزد حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه طی مصاحبه ای که از طریق نامه از زندان ادیرنه با تلویزیون Artı TV ترکیه داشته است اعلام کرد: هدف حزب عدالت و توسعه ایجاد یک سیستم قدرتمند یک جانبه است نه پارلمان و حکومت قدرتمند. حزب عدالت و توسعه به معنی دقیق کلمه برای ایجاد یک سیستم اقتدار گرای یک نفره از مردم رای می خواهد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: خداوند دولت باغچلی را ببخشد. زیرا گناهان زیادی مرتکب شده است. نیاز به یک قانون اصلاحی در ترکیه وجود دارد، زیرا در زندان های ترکیه صدها هزار انسان بی گناهی حضور دارند که در یک سیستم قضایی ناعادلانه محاکمه می شوند، این می تواند یک عفو عمومی باشد و یا هر چیز دیگری. ولی مرزهای این قانون را حزبی مافیایی مانند حزب حرکت ملی نمی تواند تعیین کند.

دمیرتاش خاطرنشان کرد: اردوغان به حزب حرکت ملی ترکیه تا انتخابات نیاز دارد و تلاش می کند تا انتخابات آنان را راضی نگه دارد. در آینده نزدیک شاهد دعوای سیاسی اردوغان – باغچلی خواهید بود آن موقع متوجه خواهید شد چه چیزی می گفتم. برای عبور از پل زمان کمی باقی مانده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 60233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha