اقتصاد فلج کردستان حاصل عملکرد مدیرانی با فکر فلج است / استخدام های غیر قانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان را پیگیری کنید

سرویس کردستان- نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در مجلس با انتقاد شدید از وضعیت مدیریتی استان کردستان گفت: موضوعاتی مانند استخدام های غیر قانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و سپردن مدیریت سدهای استان به استان های دیگر با تغییر مدیریت باید رفع شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از خانه ملت، سید مهدی فرشادان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفر به کردستان از آن تحت عنوان استانی فرهنگی یاده کرده‌اند از دولتمردان خواست تا حق این نامگذاری را ادا کنند، گفت: ما کردها امید بسته بودیم که در 22 اردیبهشت ماه سال 88 چشم اندازی تازه و روشن پیش روی ما قرار خواهد گرفت و افق های اقتصادی جدیدی برای ما گشوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه « خطاب بنده به آن دسته از مسئولان رده بالای دولت است که هنوز بیانات رهبر معظم انقلاب را درک نکرده اند.» گفت: بازخوانی سفر تاریخی رهبر انقلاب به کردستان باید مسئولان کم کار در استان و کشور را شرمنده کند چرا که هدف از این سفر رفع مشکلات مردم با فرهنگ کرد بود و لاغیر اما مسئولان هنوز نتوانسته اند در راستای ایجاد اشتغالزایی، سرمایه تبدیلی و احداث حتی یک کارخانه و سرمایه گذاری در کردستان گام جدی بردارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده رهبری نباید اقتصاد کردستان به حاشیه رود اما امروز اقتصاد کردستان فلج است و این حاصل عملکرد کسانی است که فکرشان فلج است.

فرشادان یادآورشد: اجحاف آموزش و پرورش در حق فرهنگیان کردستان انکارناپذیر است به عنوان مثال چرا در سال های 91 و 92 تمام نیروهای خدماتی و قراردادی کشور پیمانی می شوند اما در استان کردستان قربانی تبعیض و نا عدالتی دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش می شود ؟

وی گفت: وضعیت نامناسب معیشت فرهنگیان و معلمان بازنشسته، کمبود اعتبارات اداری، کمبود سرانه دانش آموزی، به روز نبودن مراکز فنی و حرفه ای، فقر آموزشی در روستاها، کمبود رشته های دانشگاهی استان کردستان خود مثنوی 70 من است.

فرشادان عنوان کرد: چهار استان مرزی آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه و کردستان هنوز از جنگ و آثار ناشی از آن در امان نیستند، کما اینکه در سال جدید 2 نفر در سقز و 3 نفر در مریوان و کامیاران قربانی مین های به جا مانده از دوران جنگ شده اند.

وی افزود: اگر اراده جمعی در کار نباشد همچنان ما قربانی مین هستیم و این در حالی است که کشاورزان در مزارع مرزی به آرامش و امنیت نیاز دارند، اراده جمعی برای پاکسازی مین حق استان های مرزی است، در جنگ علیه صدام در خط مقدم بودیم و متاسفانه امروز هم در ردیف اول محرومیت و عقب افتادگی هستیم.

استخدام های غیر قانونی در حوزه بهداشت

فرشادان بیان کرد: مهم ترین موضوع در حوزه بهداشت که این روزها تیتر رسانه ها شده است بحث استخدام های غیرقانونی در دانشگاه های علوم پزشکی کردستان است، بنده از وزیر بهداشت درخواست دارم در راستای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم و تطهیر افکار عمومی طرح تحقیق و تفحص از روند استخدام های این دانشگاه را در دستورکار قرار دهند و هیات حقیقت یابی را برای جلوگیری از حیف و میل وکنترل روند استخدام ها به کردستان اعزام نماید و از دانشگاه علوم پزشکی کردستان بخواهد کلیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهد.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سالن 6هزار نفری ورزشگاه سال 84 کلنگ زنی شده است و امروز بعد از گذشت 13 سال ناتمام باقی مانده است و در کردستان خارج از دایره نگاه وزارتخانه قرار گرفته است، از وزیر ورزش و جوانان تقاضا دارم تخصیص اعتبارات دیواندره، کامیاران و سقز بازبینی کند.

سپردن مدیریت سدهای استان به استان های دیگر پذیرفتتی نیست

فرشادان در بیان مطالبات این استان در حوزه کشاورزی و آب افزود: سپردن مدیریت سدهای کردستان به دیگر استان ها همچون این است که کلید منزل خود را به همسایه بدهیم. لطفا وزارت نیرو ساختار مدیریتی خود را بازبینی نماید، مدیریت سدی که در استان کردستان قرار دارد حق ماست، بنابراین اگر وزارت نیرو کوتاهی کند و حقابه ما را ندهد در روز روشن به مردم کردستان ظلم کرده است.

وی تاکید کرد: بارندگی های امسال بیش از 400 میلیارد به کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است که تنها با حمایت دولت قابل جبران است، بنابراین از دولت و وزارت جهادکشاورزی می‌خواهم ساز و کار حمایت از کشاورزان کردستان را در دستورکار قرار دهد.

وی گفت: کردستان برغم داشتن ذخایر معدنی بیشمار به دلیل نبود صنایع از بیکاری رنج می برد، آمار بیکاری از رتبه دوم کشور برخوردار است، روی سخنم با وزارت راه و شهرسازی است، چرا که در 4 سال گذشته بیش از 1500 نفر در جاده های این استان جان داده اند، بنده در مورد وضعیت فلاکت بار این استان به هیچ عنوان سکوت نخواهم کرد، اگر وزارت راه جوابگو نیست ورشکستگی این وزارتخانه را اعلام کند.

فرشادان خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات به شیوه قطره چکانی برای بهبود راه های کردستان نوعی دهن کجی به مردم این استان است که قربانی تصادفات شده اند، حدود 40 سال از عمر انقلاب می گذرد در حالی که کردستان از نظر توسعه راه روستایی آخرین استان کشور است، آیا دوستان در وزارت راه نمیخواهند سخنان نمایندگان کردستان را بشنوند؟ دریغ از احداث یک متر آزادراه، تکمیل راه آهن و راه بین شهری این استان که به قتلگاه انسانی تبدیل شده است، آقای وزیر یا به فکر بهبود وضعیت راه های استان کردستان باشید یا بنده ناچار هستم مجدد به فکر استیضاح شما باشم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، افزود: روی صحبتم با کسانی است که هنوز نتوانسته اند کردستان را درک کنند نمونه ساده آن کسانی که فکر می کنند اگر یواشکی در تعطیلات عید نوروز و بدون مشورت با نمایندگان مجلس، مدیر کل ثبت احوال کردستان را از استان دیگری بیاورند و نیروهای متخصص و متعهد کردها را به حاشیه برانند، شاهکار کرده اند، در حالی که با دیده واقع بینانه بنگریم، سخت در اشتباه هستند، چراکه نادیده گرفتن کردها به معنای نادیده گرفتن تمامیت ارضی و اشتباه بزرگ در ساختار مدیریت و نوعی فرصت سوزی است، چرا نمی خواهید واقعیت مطالبات کردها را ببینید؟آیا زمان آن نرسیه است که نیروهای متخصص کرد در رده های مدیریتی سایر نقاط کشور بکار گرفته شوند؟.

کد خبر 60229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha