تمامی کردها به HDP رای نمی دهند/ کردهای ترکیه به راه سومی نیاز دارند

سرویس ترکیه - مرال آکشنر، نامزد حزب خوب ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی با تاکید بر این که تمامی کردهای ترکیه به حزب دموکراتیک خلق ها رای نمی دهند عنوان کرده است: کردها به راه سومی به غیر از آک پارتی و HDP نیاز دارند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، مرال آکشنر، نامزد حزب خوب ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی بار دیگر با تاکید بر لزوم آزادی صلاح الدین دمیرتاش، نامزد حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه عنوان کرده است: دمیرتاش محکوم نیست بلکه متهم است. نامزدی دمیرتاش از سوی شورای عالی انتخابات تایید شده است. به همین خاطر باید در شرایطی برابر به برگزاری کمپین های انتخاباتی خود بپردازد. در نظر بگیریم که این روند انتخابات بدون آزادی دمیرتاش به پایان رسید و در نهایت دمیرتاش از اتهامات وارده تبرئه شد؛ ترکیه چگونه می تواند این موضوع را توضیح دهد؟ اشتباه بودن این موضوع را از اول تاکید کرده و بر سر مواضع سابقم اصرار می کنم.

وی در خصوص احتمال همکاری حزب خوب با حزب دموکراتیک خلق ها در عرصه سیاسی نیز گفت: اطلاعاتی که به بنده رسیده است حاکی از آن است که حزب دموکراتیک خلق ها ترجیح داده است که به تنهایی پا در عرصه رقابتی این دوره از انتخابات بگذارد. باید دید نتیجه چه خواهد بود، انتخابات در جیب هیچ کس نیست و تمام کردهای ترکیه هم به حزب دموکراتیک خلق ها رای نمی دهند. مشکل حزب دموکراتیک خلق ها این است که نتوانسته میان حزب خود با PKK فاصله بگذارد. در جنوب شرق ترکیه دو مشت وجود دارد، یکی آک پارتی و دیگری PKK که بر روی حزب دموکراتیک خلق ها بنا شده است. مردم آنجا به راه سومی نیاز دارند. این راه سوم نیز حزب خوب است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 60196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha