حزب دمکرات کردستان خواستار ائتلاف طولانی مدت با جنبش صدر مشروط بر عدم مشارکت دیگر احزاب کردستانی شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس شورای مشورتی عراق با اشاره به اینکه سفر هیئت های حزب دمکرات کردستان (پارتی) به بغداد افزایش یافته، گفت که آخرین هیئت مذاکره کننده این حزب در بغداد با انعطافی چشمگیر در مقابل احزاب و جریان های عراقی، خواستار ائتلاف طولانی مدت با جنبش صدر شده؛ مشروط بر اینکه هیچ یک از حزاب کردستانی دیگر در این ائتلاف شرکت داده نشوند.

به گزارش کردپرس، فرهاد علاءالدین، رئیس شورای مشورتی عراق اعلام کرد که اخیرا سفر هیئت های مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی به بغداد به صورت فزاینده ای بیشتر شده و آخرین هیئت این حزب نیز به ریاست هوشیار زیباری عضو ارشد دفتر سیاسی پارتی، گفتگوهای طولانی و مفصلی را با احزاب و جریان های عراقی انجام داده و طی این گفتگوها نیز انعطاف چشمگیری را در مقابل این احزاب از خود نشان داده است.

وی افزود که منبعی از حزب دمکرات اعلام کرده که گفتگوهای هیئت مذاکره این حزب با احزاب و جریان های سیاسی عراقی درباره تشکیل ائتلاف های انتخاباتی برای شرکت در انتخابات عراق بوده و حزب دمکرات با انعطافی بی سابقه در مقابل جنبش صدر خواستار تشکیل ائتلاف طولانی مدت پیش از انتخابات با جریان صدر شده؛ اما این پیشنهاد از سوی جریان صدر رد شده، زیرا آنان می خواهند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند.

فرهاد علاءالدین، خاطر نشان ساخت که نکته جالب توجه این است که حزب دمکرات می خواهد به تنهایی وارد ائتلاف با جریان صدر شود و تاکید کرده که نباید هیچ حزب و جریان کردستانی دیگر در این ائتلاف شرکت داده شود و همچنین اعلام کرده که نباید دیگر احزاب کردستانی هیچ منصب عالی و مهمی را را در بغداد داشته باشند به ویژه منصب ریاست جمهوری ئراق را که اکنون در اختیار برهم صالح از حزب اتحادیه میهنی کردستان است.

رئیس شورای مشورتی عراق اعلام کرده که از سوی دیگر اتحادیه میهنی نیز با جریان الحکمه عراق برای تشکیل ائتلافی پایدار به تفاهم کامل رسیده، مشروط بر اینکه عمار حکیم بتواند ائتلاف جریان تحت رهبری خود را کامل کند.

همچنین اشاره کرده که فراکسیون همپیمانی امید در مجلس عراق نیز که از نمایندگان احزاب کرد به جز اتحادیه میهنی و حزب دمکرات تشکیل شده، تاکنون موضع و قصد خود درباره ائتلاف های انتخاباتی را اعلام نکرده است.

کد خبر 5804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha