هیئتی از حزب دمکراتیک خلق‌های ترکیه از اقلیم کردستان دیدار می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب دمکراتیک خلق‌های ترکیه HDPدر اقلیم کردستان اعلام کرد که در 3 روز آینده، هیئتی عالی‌رتبه از این حزب به منظور گفتگو در مورد تهدیدات ترکیه علیه شنگال پس از حمله به عفرین، از اقلیم کردستان دیدار می کند.

به گزارش کردپرس، عابد ایکه در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که روز جمعه آینده 17 فروردین/ 6 آوریل، هیئتی عالی‌رتبه از حزب دمکراتیک خلق های ترکیهHDP به ریاست پروین بولدان رئیس مشترک این حزب به منظور دیدار و گفتگو با تمامی احزاب و جریان های سیاسی اقلیم کردستان به اقلیم سفر می کند.

نماینده HDPدر ادامه گفت که هدف از این سفر توسعه روابط میان کردهای ترکیه و اقلیم کردستان و به ویژه تحکیم روابط میان این حزب با احزاب اقلیم است.

وی همچنین گفت که محور اصلی گفتگوهای هیئت HDPدر اقلیم کردستان تهدیدات اخیر ترکیه در مورد حمله به شنگال پس از حمله این کشور به عفرین و تهدیدات کنونی ترکیه علیه اقلیم است.

طبق خبر این سفر مدت سە روز به طول می انجامد.

ارتش ترکیه در هفته های اخیر تا مرز 15 کیلومتری اقلیم کردستان پیشروی کرده و طبق اخبار منتشر شده در رسانه های اقلیم، سی روستای اقلیم را به کنترل خود گرفته و از تردد ساکنین این روستاها جلوگیری به عمل می آورد و همزمان حملات هوایی این کشور علیه مناطق مسکونی اقلیم نیز ادامه دارد.

کد خبر 56601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha