خروج کُردها از منبج معضل این شهر را حل نمی کند

سرویس جهان- نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش تاکید کرد معضل تقابل بر سر وضعیت شهر منبج با خروج نیروهای کرد از این شهر حل نمی شود.

به گزارش کردپرس، ترکیه تاکید کرده است نیروهای کرد سوریه که در شهر منبج سوریه مستقر هستند باید از این شهر خارج شوند در غیر این صورت، نیروهای آن کشور به همراه شورشیان ارتش آزاد این شهر را مانند عفرین تصرف خواهند کرد. نیروهای آمریکا برای جلوگیری از تقابل میان نیروهای ترکیه و کردهای سوریه از سال 2016 در این شهر مستقر شده اند.

برت مک گورک، نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش در سخرانی خود در انستیتو صلح آمریکا تاکید کرد خروج نیروهای کُرد از منبج این معضل را حل نخواهد کرد.

وی افزود: پیچیدگی موضوع منبج فقط به گفتگوی میان آمریکا و ترکیه وابسته نیست؛ این موضوع به وضعیت سوریه مرتبط است.

برت مک گورک بخشی از پیچیدگی موضوع منبج را به رویکردهای مختلف از سوی ساکنان منبج و گروه های مستقر در داخل و اطراف آن مرتبط دانست.

جوزف ووتل، رییس فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا نیز در این نشست گفت: واشنگتن در ارتباط با مسئله منبج تعامل زیادی با ترکیه دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شد آمریکاییها به همراه اعزام 300 نیروی نظامی دیگر به منبج، اقدام به احداث دو پایگاه نظامی دیگر در این منطقه کرده اند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 56586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha