پاسخ ایران به سخنان وزیر امورخارجه فرانسه

سرویس ایران- سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن گفت: تسلیح متجاوز، فرافکنی و اتهام زنی به دیگران، راه به جایی نخواهد برد و وجدان های بیدار جهانیان نظاره گر و قضاوت کنندگان نهایی خواهند بود.

به گزارش کردپرس، «بهرام قاسمی» ادعای تکراری وزیر امور خارجه فرانسه درباره ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب کرد.
قاسمی گفت: چنین ادعایی، نادرست و دروغی بزرگ است و تکرار آن از سوی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، هیچ تغییری در اراده جمهوری اسلامی ایران برای روشنگری افکار عمومی جهانیان درباره یکی از اسفبارترین فجایع انسانی و جنایات جنگی تاریخ معاصر و مظلومیت مردم بی دفاع این کشور به وجود نمی آورد.
وی افزود: طبیعی به نظر می رسد که کشورهای صادرکننده تسلیحات به عربستان، حملات هر روزه و بی وقفه جنگنده های سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را دفاع از خود بدانند؛ زیرا جنگ یمن و کشتار مردم این کشور و ویرانی زیرساخت های آن، سود سرشاری را به اقتصاد کشورهای صادرکننده تسلیحات سرازیر کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: مردم این کشورها باید بدانند دولت های متبوع آنان با تجهیز عربستان سعودی به پیشرفته ترین سلاح ها برای حمله به یمن، در بروز بدترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر و جنایت های جنگی روزانه علیه یمنی ها نقش داشته و باید پاسخگو باشند.
قاسمی به برخی دولتمردان فرانسوی توصیه کرد با مراجعه به آموزه های بسیاری از متفکران و روشنفکران دیروز و امروز آن کشور، به جای ملاک قرار دادن میزان فروش تسلیحات به متجاوزان، از گذشته های دور و نزدیک عبرت بگیرند و تا حدی به مفهوم انسان و انسانیت و برابری و حقوق آدمیان از هر رنگ و نژاد و ملیتی بیندیشند.
به گزارش ایرنا، فروردین ماه سه سال پیش ائتلافی به رهبری عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، حمله به این کشور را آغاز کرد.
از آن زمان تاکنون ۴۶ مورد بمباران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و ۱۵۴۳ حمله به مناطق مسکونی یمن ثبت شده است.
۲۲۱ مورد حمله به مدرسه و بمباران ۴۵ مسجد نیز در کارنامه سه ساله تهاجم سعودی ها به یمن دیده می شود.

کد خبر 56342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha