دانا گاز امارات قرار داد 10 ساله با اقلیم کردستان امضا کرد

سرویس جهان- شرکت اماراتی داناگاز با امضای قرار دادی به مدت 10 سال قصد دارد استحصال گاز طبیعی در اقلیم کردستان را روزانه به 900 میلیون فوت مکعب برساند.

به گزارش کردپرس، شرکت داناگاز و کنسرسیوم پرل پترولیوم و کرسنت پترولیوم وابسته به آن که نزدیک به 10 سال از فعالیت آنها در اقلیم کردستان عراق می گذرد به تازگی قرار داد جدیدی برای افزایش تولید و فروش گاز به مدت 10 سال دیگر با اقلیم کردستان به امضا رسانده است.

پاتریک المنوارد مدیر اجرایی شرکت داناگاز به رویترز گفته است ما به دنبال افزایش تولید وفروش گاز طبیعی به دلیل افزایش تقاضا برای آن در اقلیم کردستان و در کل عراق هستیم.

به نوشته روزنامه نشنال امارات، این کنسرسیوم قصد دارد تولید گاز طبیعی از میدان گازی خورمور را تا پایان سال 2018 به میزان 80 میلیون فوت مکعب افزایش دهد. تولید روزانه فعلی گاز طبیعی در این میدان 305 میلیون فوت مکعب است

به گفته مجید جعفر مدیر اجرایی کرسنت پترولیوم و رئیس هیئت مدیره داناگاز توافق 10 ساله شرکت داناگاز با اقلیم کردستان نقطه عطفی در فعالیت 10 ساله این شرکت محشوب می شود. داناگاز و شرکا قصد دارند با سرماه گذاری بیشتر به مبلغ 600 میلیون دلار در چند سال آینده تولید گاز طبیعی را در اقلیم کردستان به بیش از دو برابر افزایش دهند.

به نوشته نشنال، کنسرسیوم مذکور می خواهد تولید گاز طبیعی را ظرف دو سال بیش از 125 درصد افزایش داده و تولید کنونی 305 میلیون فوت مکعب را به روزانه 900 فوت مکعب افزایش دهد.

بر اساس تخمین ها، اقلیم کردستان عراق دارای ذخیره گاز طبیعی به میزان 15 تریلیون فوت مکعب و حدود 310 میلیون بشکه میعانات گازی است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha