عدم شفافیت اقتصادی در اقلیم کردستان به دلیل فقدان قانون بودجه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان اعلام کرد که اقلیم کردستان در سومین ماه از سال 2018 هنوز قانونی برای بودجه آماده نکرده و امور اقتصادی اقلیم به دلیل فقدان قانون بودجه در چهار سال پیاپی مبهم و فاقد شفافیت است.

به گزارش کردپرس، دلیر ماوتی در گفتگو با سایت خبری اس. ان، ان. اعلام کرد که با وجود سپری شدن سه ماه از سال 2018 هنوز هیئت وزیران و پارلمان اقلیم کردستان هیچ اقدامی برای تدوین و تصویب قانون بودجه انجام نداده اند و این در حالی است که تلاش های بسیاری برای توافق میان اربیل و بغداد و پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان از بودجه عراق انجام شده است.

رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان افزود که اقلیم کردستان برای چهارمین سال پیاپی فاقد قانون بودجه است و در چهار سال گذشته نیز اقلیم موفق به تدوین و تصویب قانون بودجه برای خود نشده است.

وی تأکید کرد که عدم تدوین و تصویب بودجه اقلیم موجب عدم شفافیت و ابهام در میزان درآمدها و هزینه های اقلیم و امور اقتصادی اقلیم شده و اگر قانون بودجه تدوین و تصویب شود، می توان درآمدهای اقلیم را بر اساس بودجه مصوب و در چارچوب قانون هزینه کرد و از اعمال خارج از قانون جلوگیری می شود.

همچنین گفت که به دلیل عدم تصویب بودجه در اقلیم هیچ اطلاعی از جزئیات درآمدها و هزینه های اقلیم و محل هزینه کردن درآمدها در دست نیست و نمی توان در این مورد توضیحی را برای افکار عمومی ارائه کرد.

کد خبر 55624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha