نیروهای کُرد-عرب از آمریکا دستور نمی گیرند

سرویس جهان- یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه علت خودداری این نیروها از ادامه جنگ با داعش در رقه و دیرالزور را کمک به کردها در عفرین عنوان کرد و گفت ما برای تصمیم گیری های خود از آمریکا دستور نمی گیریم.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه که در منطقه دیرالزور و رقه با داعش مبارزه می کنند و مورد حمایت آمریکا هستند با تشدید جنگ ترکیه علیه کردها در عفرین این مناطق ترک کرده و به عفرین رفته اند. این مسئله موجب نگرانی آمریکا شده است.

مهدی کوبانی یکی از فرماندهان نیروهای مشترک کرد-عرب به خبرگزاری اسوتنیک گفت که تعداد زیادی از نیروهایش اکنون برای دفاع از عفرین در مقابل تهاجم ترکیه در این شهر مستقر شده اند.

وی درباره علت رفتن نیروهایش از رقه و اعزام به عفرین افزود: به دلیل ادمه حملات ترکیه به عفرین نیروهای دموکراتیک سوریه جبهه جنگ با داعش را در رقه ترک کرده اند. ما از آمریکا که به دنبال رسیدن به اهداف خود بوده و تهاجم به عفرین را نظاره می کند دستور نمی گیریم.

مهدی کوبانی با انتقاد از عدم حمایت آمریکا از کردها در عفرین گفت: آمریکا می داند که مبارزه نیروهای دموکراتیک سوریه با داعش چه قدر موثر بود و از تاثیر تعلیق عملیات این نیروها بر قدرت گرفتن داعش بیم دارد.

وی درباره تعداد نیروهای کرد سوریه در عفرین گفت که به دلایل امنیتی تعداد آنها را اعلام نمی کند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha