فرودگاه‌های اقلیم کردستان به دولت عراق تحویل داده نمی‌شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فرودگاه سلیمانیه تأکید کرد که بازگشایی فرودگاه‌های اقلیم کردستان به معنای تحویل آن‌ها به دولت عراق نیست و پلیس فدرال عراق فقط به منظور نظارت در این فرودگاه‌ها حضور دارد.

به گزارش کردپرس، حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق شش ماه پیش از این در واکنش به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان کلیه پروازهای خارجی در فرودگاه‌های اقلیم را ممنوع اعلام کرده و روز سه‌شنبه گذشته نیز این ممنوعیت را لغو کرد.

پس از این اقدام قاسم اعرجی وزیر کشور عراق پس از گفتگو با مقامات اقلیم کردستان، در کنفرانسی خبری، اعلام کرد که تمامی فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های اقلیم کردستان تحت حاکمیت دولت مرکزی عراق قرار گرفته اند.

اما طاهر عبدالله رئیس فرودگاه سلیمانیه تأکید کرد که فرودگاه‌های اقلیم کردستان به دولت عراق تحویل داده نمی شود و نیروهای پلیس فدرال عراق نیز به منظور نظارت بر امور در فرودگاه‌های اقلیم کردستان حضور دارند.

وی افزود که هماهنگی های لازم برای اداره فرودگاه‌های اقلیم کردستان و سازمان دهی بخش های امنیتی بر اساس قوانین موجود میان اقلیم کردستان و دولت عراق انجام شده است، اما به دلیل عدم آمادگی لازم در هفته جاری هیچ پرواز خارجی صورت نمی گیرد.

همچنین تأکید کرد که تمامی پروازهای خارجی در عراق تحت نظارت سازمان هواپیمایی این کشور قرار دارد.

کد خبر 55617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha